• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan velg

Zon velg moet niet gepolijst worden maar slechts fijn afgedraaid. De stappen voor zulke wielen zin als volgt:

- De velgen controleren of ze 100 % recht zijn, ze worden namelijk aan het binnenbed ingespannen om ze af te draaien. Bij een afwijking zal dit niet mogelijk zijn. Bij afwijkingen zullen ze gericht moeten worden.

- Velgen compleet in kleur laten zetten. Persoonlijk zo ik voor een 2-k lak kiezen voor het strakste resultaat. Hiermee zal de overgang van afgedraaid naar kleur het mooiste zijn.

- Velgen fijn laten afdraaien bij bijvoorbeeld een machine fabriek. Je zult wel iemand met veel ervaring moeten hebben om zon oppervlak strak afgedraaid te krijgen. Dit is lang niet zo eenvoudig als het lijkt.

- De randen tussen het gedraaide en gelakte gedeelte proberen af te ronden. Wanneer deze overgang scherp is zal hier weinig lak op hechten met als gevolg beginnende oxidatie op korte termijn.

- Completen velgen in de 2-k blanke lak laten zetten.




Maar persoonlijk snap ik je bedoeling niet na je laatste reactie met aan de binnenzijde netjes. Doel je hiermee erop dat het betreffende bedrijf dit niet kan?
 
Tanx Nicknameless!



WouterP zei:
Zon velg moet niet gepolijst worden maar slechts fijn afgedraaid. De stappen voor zulke wielen zin als volgt:

- De velgen controleren of ze 100 % recht zijn, ze worden namelijk aan het binnenbed ingespannen om ze af te draaien. Bij een afwijking zal dit niet mogelijk zijn. Bij afwijkingen zullen ze gericht moeten worden.

- Velgen compleet in kleur laten zetten. Persoonlijk zo ik voor een 2-k lak kiezen voor het strakste resultaat. Hiermee zal de overgang van afgedraaid naar kleur het mooiste zijn.

- Velgen fijn laten afdraaien bij bijvoorbeeld een machine fabriek. Je zult wel iemand met veel ervaring moeten hebben om zon oppervlak strak afgedraaid te krijgen. Dit is lang niet zo eenvoudig als het lijkt.

- De randen tussen het gedraaide en gelakte gedeelte proberen af te ronden. Wanneer deze overgang scherp is zal hier weinig lak op hechten met als gevolg beginnende oxidatie op korte termijn.

- Completen velgen in de 2-k blanke lak laten zetten.




Maar persoonlijk snap ik je bedoeling niet na je laatste reactie met aan de binnenzijde netjes. Doel je hiermee erop dat het betreffende bedrijf dit niet kan?

Super bedankt voor de uitleg Wouter, daar kan ik wat mee:)^

Met de laatste reactie doelde ik op het publiek dat hier komt begrijpt dat ik een velg heel anders zie dan het "standaard" publiek.
Moet zeker weten dat ik een bedrijf tref met (klinkt cliché) hart voor hun werk.
Dit type velg is gewoon niet meer te krijgen en uniek, is Elia's antwoord op de standaard turbo velg die al niet dik meer bezaaid is.


@ Sjoerd, ben je al eens tegengekomen bij Albert Heijn te Kaatsheuvel.