• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan velg

FRfreak zei:
Misschien is Piet Dam in de Hoeksche Waard iets voor je.
http://www.velgenreparatie.nl/

Ik kan je binnenkort vertellen hoe dat is bevallen, een van mijn velgen van mijn Audi R8 ligt daar momenteel. Een krappe parkeergarage in Breda kon mijn velg niet waarderen daar. :-&
 
Piet dam heeft mij de volgende prijzen doorgemaild:

Band eraf, plekjes stralen oplassen en bijspuiten 115 EUR.

Gehele velg stralen oplassen en poedercoaten: 150 EUR. Hij wil ze dan allemaal doen ivm kleurverschil dus komt er 3x 97 EUR bij en montage balanceren kosten ( staat niet in mail) 4x 15 EUR.


Dat kleurverschilverhaal lijkt me erg sterk, zilver is zilver en iedere kleur is na te maken.

Bijspuiten lijkt me eerlijk gezegd erg lelijk worden.


Ook ben ik de velg 4 werkdagen kwijt.

Nieuwe velg begint steeds aantrekkelijker te worden.....


Andere bedrijven heb ik nog geen reactie van gehad.
 
beste,

zilver is niet zilver.
poedercoating kan kleurverschil veroorzaken (dat wordt dan ook echt zichtbaar!
 
Met lak is het inmiddels toch wel zo dat iedere kleur gemeten kan worden en vervolgens nagemaakt kon worden? Ik las ergens dat ze tegenwoordig in alle RAL's kunnen poedercoaten. Dit is niet hetzelfde maar toch, velg is toch niet zichtbaar verkleurd na 1 jaar?
 
waarschijnlijk niet,

maar dat is dan wel "jouw" risico gok ik!

probleem is dat er altijd kleurverschil in tinten kan zijn, de beste man probeert zichzelf te behoeden voor het standaard commentaar:


"ja maar deze heeft een hele andere tint!"
 
Vaak wordt 1 kant tegelijkertijd gedaan (door bijv. linksvoor schade, dan linksvoor+achter spuiten)
Als je van links naar rechts loopt, zie je meestal niet dat de kleur net een tintje lichter/donkerder is.

Als 1 velg schade heeft, zou ik gewoon andere de velg aan die zijde mee laten spuiten, dan valt het qua kosten wel mee.
 
Persoonlijk zou ik een nieuwe velg kopen en ik vind de prijs ook wel meevallen.
Poedercoaten is netjes maar je blijft verschil zien in structuur en kleur met een gespoten velg.
 
Coaten en opspuiten kan inderdaad verschil opleveren, bij opspuiten kunnen ze inderdaad teststukjes spuiten om de juiste kleur te vinden.
Voor dat geld kan je wel evengoed een nieuwe halen ja.

Een hele middag voor de banden te wisselen? Ik wissel mijn 4 velgen op maximum een half uurtje. (zonder poetsen)
 
Tim zei:
Correct, en ik pakte het rechter poortje. En ik stond stil, Dana zei: zal ik uitstappen, het ziet er krap uit.

Maar welnee, dat zou wel passen... NOT! :sob:

Wij zijn in Breda dan ook niet van die dure auto's gewend he. w^^w
Ik ben daar ooit met een vriend met een oud VW Transportertje in gereden. Ik zei nog zou je dat wel doen....geen probleem zei hij. Er zat geen imperial op en het ging goed.....tot dat we naar het dak moesten en dat was net iets lager. Kwam het busje vast te zitten, dus maar achteruit gegaan en de schade bekeken.
een paar flinke krassen op het dak. Eigenwijze kerel zeg. :)_[]

Over dat kleurverschil. Ik weet niet hoe dat in de autospuiterij gaat maar in de schildersbranche zijn alle verven in 2010 weer aangepast aan de nieuwe wetgeving. Minder oplosmiddelen, meer vaste stoffen. De mengpastas werden ook aangepast waardoor kleurverschillen konden ontstaan.

In ieder geval succes met je keuze.
 
ik ga toch voor een nieuwe velg, prijsverschil is te klein en de resultaten van spuiten/coaten te onzeker. Eigenlijk is het wel eng hoe snel je eraan went. Vandaag wash n wax gedaan met wat foamen en eigenlijk was ik er al aan gewend dat 1 velg naar de klote is.

Toch blijf ik het benaderen als een schade aan de lak, die zou ik ook laten herstellen.


@ Jeroenn, ja het wisselen zelf wel, maar voordat ik krik tevoorschijn heb getoverd, compressor heb gepakt, banden tevoorschijn heb gehaald, banden gewisseld etc ben ik wel wat meer dan een half uurtje kwijt.
 
Goede keus!

Maar waarom compressor? Je gaat toch niet je velgen vast zetten met lucht tol:roll ? Doe dat aub met een moment sleutel :rules
 
Nee voor de bandenspanning en het schoonspuiten van de remmen.

Ben trouwens op zoek naar een nieuwe. Denk aan een Stanley met een debiet van rond de 200 . Is er veel verschil tussen een tank van 24 of 50 liter? Hoeveel onderhoud levert een oliegesmeerde op? Diegene die ik tot nu toe heb gehad leven nooit heel erg lang... Laat wel altijd de tank leeglopen ivm roest.


Klopt het dat oliegesmeerde compressors langer meegaan?
Gebruik:

Bandenspanning
Schoonspuiten van de remmen

Meestal van 3 auto's achter mekaar door


Deze is bv 160 Euro voor de 24 liter en 200 euro voor de 50 liter van Stanley (oliegesmeerd)

nominaal vermogen (W/Pk): 1500 / 2
max. druk (bar / psi): 8 / 116
debiet (l/min): 222
kuipinhoud (l): 24
motor (rpm): 2850
voeding: 230VAC / 50Hz
verbruik (A): 6
afmetingen (mm): 570 x 255 x 590
gewicht (kg): 23

blijft een 24 liter maar doorpompen of valt dat wel mee?


Wel erg offtopic maar heeft iemand goeie tips?
 
Oliegesmeerde compressors gaan idd langer mee mits je je aan de onderhoudsvoorschriten houdt.
Na de inloopperiode olie verversen en neem dan volsynthetische olie, is wel wat duurder maar wel beter in de winter.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit welk merk je koopt uit het consumentensegment.
Wil je echt professioneel spul dan moet je echt diep in de buidel.
En een 24 liter ketel blijft idd maar doorpompen, mij stoort het niet, ik hoef er niet de hele dag mee te werken.
Ik heb een oliegesmeerde Black&Dekker gekocht in de aanbieding bij Van Craenenbroek voor maar 79 euro , bevalt mij goed.
 
Hallo allemaal,

Even aansluiten in een bestaand topic,

Ben op zoek naar een adres regio Waalwijk / Tilburg voor het polijsten van mijn velgen.
Nauw ja ik wil ze niet hoogglans gepolijst hebben maar een met een licht geborsteld uiterlijk.
Alsof ze zeg maar op een draaibank zijn gezet en met een licht schuurkaartje zijn geraakt.
De schoepen moeten antraciet worden in tegenstelling van het blauwe nu.
Daarna wil ik ze in de blanke lak hebben, wat sommige afraden maar vanwege de look die ik niet wil vernaggelen hiermee wil beschermen.

Weet iemand een adres in mijn regio?

DSC_0310-1.jpg



alvast bedankt voor je reactie
 
Met zo een opmerking kan ik helemaal niets, reageer dan niet?

Natuurlijk heb ik allang gegoogled, en kan ik in Tilburg bij de velgdokter terecht.
Aangezien hier mensen zitten die begrijpen dat een velg aan de binnenkant er net zo netjes uit moet zien als aan de buitenkant, had ik de hoop een tip te krijgen.
Bovenstaande had ik mss wat duidelijker toe moeten lichten maar dacht dat dit voor zichzelf sprak.