• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stofzuigermondstuk borstel

robinpowerbag

Detailing trainee
12 jul 2023
54
30
Hi allen,

Iemand die weet waar je universele opzetstuk/mond met borstel voor de stofzuiger kan krijgen?
Dan bedoel ik niet de standaard borstel die erbij geleverd is of die je na kan bestellen zoals bijlage.

In feite vind je wel het e.e.a. maar het lijkt mij allemaal met standaard borstel qua hardheid e.d.. wellicht weten de kenners hier waar je de juiste bostel krijgt qua haren zodat het niet kast.

Misschien denk ik juist dat er 'speciale' zijn maar zijn de standaard opzetstukken die erbij geleverd worden of na te bestellen zijn gewoon prima?

Het opzetstuk wat ik al eens heb nabesteld maakt overigens geen krassen - maar begint wat wat te verouderen en ben benieuwd of er keuze is.
Dit is de huidige stofzuiger mocht die info nodig zijn: Bosch Free'e.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20230730_203330.jpg
    20230730_203330.jpg
    111,1 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Sorry misschien was ikzelf niet duidelijk genoeg.

Ik heb nu dit, zie bijlage.

Ik ben op zoek naar een rond borsteltje vanwege dat die klein is en dus makkelijk in de auto overal kan komen:

Net als dat hier losse kwasten/borstels zijn te krijgen - zoek ik die voor de stofzuiger maar ik zie met paardenhaar / nylon ect. ect.
Wat raden jullie aan gezien het natuurlijk krasvrij moet zijn?
 

Bijlagen

  • 20230730_203330.jpg
    20230730_203330.jpg
    111,1 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Wat wil je er precies mee doen? Ik gebruikte zelf altijd een kierenzuiger nadat ik met doeken en kwasten vuil had opgenomen of had weggeveegd naar de matten. (Waar ik makkelijker kon stofzuigen)

Heel het interieur stofzuigen - van matten tot dashboard, van achterbak (stof) tot leer/alcantara, zie foto's:
 

Bijlagen

  • Renault 1.7.jpg
    Renault 1.7.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 20
  • Renault 2.0.jpg
    Renault 2.0.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 20
  • Renault 2.5.jpg
    Renault 2.5.jpg
    73,7 KB · Weergaven: 22
  • Renault 3.0.jpg
    Renault 3.0.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 22
Oke, I snap het.

Ik denk dat je voor de matten en tapijt een vlakke kop kan gebruiken en voor de rest een combi van kwasten/borstels + stofzuiger. Zo'n plumeau-kop is nogal lomp voor de lastigere delen en te klein om meters te maken op matten en dergelijke.

Denk bijv. aan een paardenhaardborstel om vervuiling van je stoelen/matten/tapijt te borstelen terwijl je de stofzuiger erbij houdt.
(Haren steken buiten handvat uit, zo kan je ze in naden steken en dergelijke)
Zelfde idee geldt voor bijv. vuil op het dashbord/tellerhuis/knoppen middels bijv. kwasten + stofzuiger erbij.
 
  • Leuk
Reactions: robinpowerbag