• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tony, ook aan het detailen

bartr123 zei:
Welkom!
Weer een lotgenoot uit het mooie brabant!!!
Kom de 10e zeker even langs op de Parel van Brabant meeting!

Bart


Had het al aangegeven in het juste topic. Even de agenda raadlegen!
Wordt dan pas zo rond een uur of twee dat ik even kom kijken, eerder gaat het nooit worden.
 
Hoor en zie regelmatig een foamgun voorbij komen. Aangezien ik deze "nog" geen heb en toch snel genoeg eens mijn GP wil cleanen (op de juiste manier van doen) wil ik vragen wat het beste alternatief is in plaats van een foamgun. Ik heb wel een Hoge druk spuit liggen waar ik een los slangetje in de shampoo kan stoppen. Misschien dat ik zo ook de grootste vuiligheid van de wagen krijg.


dannydehert zei:
Welkom :ja
Mooie 2-tone op die Fiat, dat wordt een mooie voor en na ;)




Dat gaat het zeker worden. Vandaag een klein beetje geoefend op de Mercedes van mijn Pa. Die staat vol krassen.
Ik heb 1 deur gedaan en moet zeggen dat hij uitermate tevreden was. Mag ga ik binnenkort zijn hele Benz ondehanden nemen.
Gelukkig is het een A-tje dus zo groot ie ie ook weer niet. Geen camera bij dus ik kan het resultaat nu niet laten zien.
Als de MB compleet gedaan wordt, zal ik een serie foto's maken.

Gebruikt voor de deur:

Scratch X met Dap500 en LC 5,5" Orange light cutting pad.
De gehele serie Monello met Dap500 en de LC polishing pads
NTX Wax met LC black Final wax and seal pad
 
er is geen vervangen voor een foamgun..
je kan de wagen afspuiten met de hd, maarrrr dit brengt swirl risico mee..
als je wagen echt zo vuil is, dan zou ik gewoon lekker een foamgun aanschaffen, ik weet dat het wel WEER die 80 euro is, maar ik wil echt niet meer zonder, en voordat ik er 1 had, had ik ook zoiets van.. tsjah, is dat wel nodig..
 
aron225 zei:
er is geen vervangen voor een foamgun..
je kan de wagen afspuiten met de hd, maarrrr dit brengt swirl risico mee..
als je wagen echt zo vuil is, dan zou ik gewoon lekker een foamgun aanschaffen, ik weet dat het wel WEER die 80 euro is, maar ik wil echt niet meer zonder, en voordat ik er 1 had, had ik ook zoiets van.. tsjah, is dat wel nodig..

Gaat mij ook niet om die 80 pieken, maar ik wil morgen bij goed weer eens lekker aan de slag. En zo snel kan ik niet aan een foam gun komen.
Swirls heeft de auto toch al, dus polijsten e.d. moet toch
 
Inderdaad een optie. Het zal wel niet de Foam zijn zoals jullie die gebruiken, maar beter dan niets.
Maar omdat het lekker bagger weer is, zal er vandaag wel niets meer van komen.
Ze zullen het niet op prijs stellen als ik de hele dag een wash-box in beslag neem omdat meneertje wil polijsten e.d.
Dus Faomgun bestellen, en lekker thuis aan de slag bij beter weer.

Nog suggesties voor een goede ( en niet te dure ) foam-gun en het bijhoordend spulletje?
 
Welkom Tony! :ja
Een goede foamgun is die van Autobrite. Het merendeel van de leden hier op het forum hebben die (mede dankzij die groupbuy van een aantal maanden geleden :-" ) Anyway, het is zeer degelijk materiaal en zijn geld zeker waard :cool:
 
De foam uit een washbox is meestal wel agressief, maar als je gaat polijsten en waxen hoef je niet te vrezen dat je waxlaag wordt aangetast vermits je toch een detail gaat doen :ja
 
Welkom Tony!

Na het zien van jouw auto weet ik zeker dat de Corsa D en de GP samen zijn ontwikkeld: mijn zwarte Corsa is net zo smerig dankzij een nieuwbouwterrein vol modder in de buurt.
 
Weer even geleden dat ik wat gepost hebt. Maar na aanwezig te zijn geweest in Budel heb ik toch nog veel gezien en geleerd. (gezellige boel overigens)
Ik kwam tot conclusie dat ik nog wat spulletjes nodig had en heb dan ook uiteindelijk nog een bestelling geplaats bij CC.
  • Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate
  • Autobrite - Foam Kit voor Karcher
  • Poorboys World - Black Hole
  • Poorboys World - Poly - Elastic Clay
  • Poorboys World - Spray and Wip
  • Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner
  • Poorboys World - EXP Pure Sealant
  • Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser
  • Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator 5stuks

Nu is het wachten tot de spullentjes allemaal binnen zijn, zodat we lekker aan de slag kunnen.
Hoop dat he me allemaal gaat lukken, want het zal mijn eerste "echte" detail klusje worden.
De eerste kandidaten hebben zich al gemeld bij mij voor een dagje poetsen.
Auto's die binnenkort de metamoforse gaan krijgen:

De Benz van mijn pa.
De S60 T5 van mijn Schoonpa
De Panda van mijn vrouw
Natuurlijk mijn GP, (eerst eens oefenen op de Benz van Pa:-b Deze is 12 jaar oud en heeft nog nooit een "echte" poetsbeurt gehad, dus ik zal mijn hartje kunnen ophalen. Zodra ik aan de slag ga komen er ook de Show-off verhalen bij.
 
Hoi Tony!

Ik heb een broertje van jou GP, wel met een turbotje erop :D

jimbu0.jpg
 
We kunnen aan de slag, Pakketje van CarClean zojuist afgeleverd.
Bedankt voor de snelle service en de gratis kadootjes...
:kado
PD deluxe mega towel groen
Rain clear van Pro vision
:kado

Nu nog een gaatje maken in de agenda.

IMG_7097.jpg