• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tony, ook aan het detailen

en weer wat uitbreiding aan de steeds groter wordende collectie.

Ultra Safe Wheelbrush
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing
Poorboys World - Wheel Sealant

a.s. Donderdag/vrijdag staat de eerste detail gepland. DE Benz(je) van Pa gaat eens flink onderhanden genomen worden.
Ik heb twee dagen om de wagen weer in top conditie te brengen, zo ver als het nog gaat:s
Auto heeft nog nooit Clay of wax gezien in de 12 jaar dat deze MB is, laat staan van iets anders dan water en zeep.
Het is een Blauwe Mercedes A170 CDI avantgarde pakket.
We gaan er ons best op doen....

Ik zal proberen een leuke "show off" te maken, en deze in het betreffende topic posten.

Nog eventuele tips wat betreft de WAX voor deze BLAUWE lak?
Er staan veel diepe krassen die ik er zeker niet uit ga krijgen met de DAP. Wetsanden wil ik verloopig nog niet aan beginnen. Wil eerst op de sloop een motorkapje halen en me daar lekker op uitleven. Weet ik zeker dat ik niet iets duurs ga vernielen.
 
Vast een vraagje voor het werk wat me morgen te wachten staat.
De MB van mijn Pa gaat morgen zijn eerste echte detail zien. Ook voor mij is dit de eerste wagen die ik compleet ga (proberen) te detailen.
Ik mocht zijn auto gebruiken om eens lekker aan de slag te gaan. Gaat het mis, was het niet zo erg zei hij. De auto 12 jaar oud, en heeft toch al de nodige diepe krassen, swirls, steenslag. Dus ik mocht me lekker uit gaan leven hierop.

Ik ga de Benz eerst eens lekker foamen, en daarna wassen met de 2 emmers.
Daarna de velgen eens goed onderhanden nemen.
Wil samen met mijn Pa de wagen in zijn geheel kleien met PB spray & wipe of Meg. Quick Deatil. Even kijken welke het lekkerste werkt met de PB clay.
Dan gaan we aan het polijsten met de DAP en de Monello serie. Beginnend met de oranje en zo verder tot we ze allemaal gehad hebben en ik vind dat het resultaat goed is.

Wat kan ik dan het beste gaan gebruiken?

Ik heb PB Black hole, PB EXP, verschillende Waxen van DODO Juice, en de PB natty's paste wax.
Is het eerst de PB Black hole, daarna de EXP ( of één van deze twee) en daarna een laag of 2 WAX eroverheen?
Of moet ik toch nog eerst iets anders gebruiken.

Wil de Benz toch nog zo mooi mogelijk proberen te krijgen met een lekkere lange standtijd van de WAX. Alle tips zijn welkom, zodat ik morgen een flinke dag voor de boeg heb.
Ik heb er zin in, en zal ook een leuke SHOW-OFF schrijven met de pictures natuurlijk.


Laat de tips maar komen.... (en voor de mensen in de omg. Someren, hulp en tips en babbels zijn welkom, koffie staat dan ook klaar)

Alvast bedankt Tony
 
Lang geleden dat mijn topic omhoog gerateld is. Vandaag doen we er iets aan.
Afgelopen twee weken heb ik me in Spanje mogen verblijven voor een heerlijke vakantie waar ik aan toe was.
Compleet vol beladen met koffer zijn we 21 au. vertrokken en dit weekend weer thuis gekomen.
Goede vakantie gehad, alleen de auto....:auw


Dus vandaag de Grande Punto ontdaan van zijn extra dak bagage.
Gelijk eens bekeken wat er allemaal onderweg meegenomen is aan kadaver(tjes) en Spaans zand en stof.
Conclusie:

De GP heeft een grondig detail beurtje nodig.

IMG_8831.jpg


IMG_8830.jpg


IMG_8829.jpg


IMG_8828.jpg


IMG_8825.jpg


IMG_8823.jpg


IMG_8822.jpg


Deze week eens een gaatje maken om als eerste de GP te wassen. Het kleien en de lak weer in orde brengen gaan we later doen. De GP wacht toch nog steeds op een polijst beurtje, en die gaat nu denk ik wel goed van pas komen.
Voordeel is wel dat ik de GP zéér dik in de WAX (collinite) heb gezet, dus het grootste vuil moet er makkelijk af gaan.
De voorraam staat namelijk ook nog in de Pro Vision Rain clear (daarvoor goed gescrubt), en deze was met wat ruitenwisservloeistof en de ruitenwissers weer bijna schoon.
Ik heb dus alle hoop dat het komende week wel goed gaat komen...
 
De regenbuien van de afgelopen dagen hebben de Grande Punto al een stuk schoner gemaakt. Al het Spaanse zand en stof ligt al in het putje.
Wat betreft de vliegen op bumper en motorkap....dat zijn er niet veel meer. Hier en daar zit nog een hardnekkig kadaver vast, maar zodra het droog is als ik niet hoef te werken komt ook daar verandering in.

Mark1986 zei:
Succes met dappen ;) , kan niet wachten op een show-off ;)

Natuurlijk schieten we plaatjes voor een show off.