• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgschade na onderhoud bij de dealer.

GJT

Detailing addict
21 jan 2009
48
52
Sorry ik moet me even luchten.. :sob:

Gister is de Avensis voor vertroeteling naar de dealer geweest (onderhoud).


Ik heb de auto en velgen er smerig gebracht. Echt ranzig voor mijn doen maar ik rijd momenteel 1000 + km per week... na 2 weken zijn ze zo.. Ik zag hierdoor na het ophalen echter wel precies hoe de velgen zijn verwijderd...
Naast diverse krassen in de boutgaten (echt bijna in alle gaten) leverde dit het volgende op:

ra1280x857.jpg


rv21280x857.jpg



Twee wielen naar de klote, dwars door de lak gestoten met de dop. Waarom moeten die garagecowboys die velgen er nu &*@#&*@# altijd met zoveel geweld afhalen. 30 seconden winst of een klant verliezen.. ik zou het wel weten.

Ik heb al contact gehad en foto's gemaild. Ze waren behoorlijk onder de indruk maar schetsten ook de mogelijkheid dat het er al zat... :-" Dit omdat er wat vuil in zat. Ik heb idd de plekjes voor de foto even schoongeveegd met een vinger. Hierbij is wat vuil in het plekje gekomen, je ziet echter zo dat het alu vers is. Morgen wilden ze het graag in het echt zien. De monteur wist van niks... :-"

WAAROM!!!???? moet dit nu?? ]-0

Het betreft een leasebak waar ik overigens erg zuinig op ben, was dit een prive auto geweest dan zou ik 4 nieuwe velgen eisen! Wat zouden jullie doen?
 
Een monteur kan natuurlijk niet de hele dag met auto's omgaan alsof het barbiepopjes zijn. Je weet hoe dat gaat met de luchtsleutel en dan tik je wel eens ergens tegenaan. Het is misschien vervelend, maar het is echt maar een kleinigheidje. :weetniet
 
[MOD]Quote verwijderd: Lees dit topic AUB over quoten![/MOD]

Dat gaat die monteur maar leren alsof het een barbiepop is.
Het is van de gekke dat je dit maar moet accepteren.
Wat nu als hij een sleutel laat vallen op het spatbord? Is dat dan ook normaal?
Nee dus.
Schade is nooit goed te praten.
Als je zomaar ergens tegen aan tikt heb je de boel niet onder controle.
Ik zelf gebruik al tijden de dopsleutels met teflon bescherming.
Kost ietsje meer maar geen schades door de dop.
 
[MOD]Quote verwijderd: Lees dit topic AUB over quoten![/MOD]

Die doppen met die bescherming gebruiken wij ook deze schade is als ik het goed zie door de kop van de dop gekomen,
lompigheid van de monteur dus (Mijn mening) wel klote.
Hopen dat ze het netjes oplossen voor je
 
Dat is mooi kl#te, maar je kan het misschien beter zelf oplossen en een vergoeding vragen want een grote kans dat ze het met een lakstiftje aan dippen, schiet je nog niks mee op!
 
Klote voor je, maar ik vind wel dat je het iets mag nuanceren.
Waar gewerkt wordt vallen spaanders en kan dit dus gebeuren. Dat doet niets af aan het feit dat je schade hebt aan 2 velgen en dat dat opgelost moet worden.

Ik zou iets rustiger reageren en gewoon vragen voor een nette oplossing, twee velgen laten spuiten of vervangen op hun kosten.

Onthoud, met stroop vang je vliegen!
 
[MOD]Quote verwijderd: Lees dit topic AUB over quoten![/MOD]

Ik snap dat er wel eens iets kan gebeuren maar lomp werken accepteer ik niet. De auto is nu twee jaar oud, hoe moeten de velgen er dan na 10 jaar uitzien, stel ik rijd hem prive?. 4 nieuwe velgen is wellicht een beetje overtrokken maar het zomaar accepteren gaat me te ver. Zijn jullie velgen dan ook allemaal op deze wijze beschadigd?
 
GJT zei:
Ik heb de auto en velgen er smerig gebracht. ........Ik heb al contact gehad en foto's gemaild. Ze waren behoorlijk onder de indruk maar schetsten ook de mogelijkheid dat het er al zat.... Morgen wilden ze het graag in het echt zien. De monteur wist van niks... :-" Wat zouden jullie doen?

Is natuurlijk erg jammer en dit zie je liever niet op jouw wagen.

In jouw plaats zou ik al begonnen zijn om me te excuseren voor het afleveren van de auto in de vuile staat.

Dat ze het betwisten , tot daartoe , maar vanzelf zal de beschadiging er niet komen en dan nog net aan het boutgat .

Kijk indien mogelijk eens rond in de garage of vraag of je dat bepaald stuk mag zien waar ze de bouten mee los(en vast) maken .


Probeer het dus met een beetje diplomatie aan te pakken en dan raak je er wel (samen) uit .

off-topic :
Door een probleem met 1 van mijn remschoenen (aut. rem blijft hangen) zijn mijn wielen al zo'n 5-6 keer van de wagen gehaald en was 1 van m'n veiligheidsbouten naar het hiernamaals . (te hard vastgedraaid door de monteur , maar wel met een momentsleutel )
Zelf kreeg ik die er niet meer af en heb dit ff vermeld aan de garagist : de bout is eraf met als gevolg een klein beetje schade aan de velg (half zo groot als jouw schade en een krasje van +- 2 cm op de velg ]-0 )

Tot het probleem opgelost is blijven er nu gewone bouten op en ga ik me niet druk maken om dit kleine "letsel" , wat niet wegneemt dat ik het wel storend vind telkens ik de velgen afdroog....

Succes met de afhandeling .
 
Dit is echt niet tof! Hopelijk komt je garage met een goede oplossing. Het irritante is altijd dat de monteur van niets weet.
 
Schade laten zien. Dop die ze gebruiken schijnt nogal dik te zijn. Past net in het boutgat van de velg. Kon dus wel eens iets raken. Ik heb ze de teflon dop laten zien die ik gebruik.. kende die..
Verder kon volgens de chef WP de monteur niet zien wat er al zat omdat de boel vies was. Semi-ontkenning dus. Ik zeg dat je dan juist goed kunt zien wat er is geraakt maar goed.

Geen erkenning of excuus gehad, wel een lakstiftje. Dit laatste wilden zij wel voor me doen maar ik heb vriendelijk bedankt. Dit doe ik dan liever zelf als het goed moet.

Nu op zoek naar een andere garage...? :-"
 
Dit risico loop je al snel bij een garage :(
Achteraf had je het beter vies kunnen laten zodat je het kon laten zien.
 
Ik zou mezelf er bij neerleggen, zoiets kan gewoon gebeuren op een werkplaats. Ik vind het al netjes dat je een lakstiftje hebt gehad. Als de auto toch goed en betrouwbaar onderhoud krijgt en je bent daar tevreden over, waarom dan overstappen door een klein puntje dat waarschijnlijk door hun veroorzaakt is.

Die mensen kijken er nu eenmaal anders tegenaan dan ons, het is nu eenmaal geen museum stuk. Dit is echt zo'n geval waarbij ze achter je rug om nog over je praten. Want zeg nu zelf, je moet echt op je knieen om het te kunnen zien, en zelfs dan moet je nog 2 keer kijken.
 
[MOD]Quote verwijderd: Lees dit topic AUB over quoten![/MOD]

Nog niet hier genoemd om het niet te groot te maken (betrof een grote beurt):
- olie stond 1 cm boven max peil. (ja ik weet hoe ik dit moet peilen..)
- koelwaterniveau stond iets onder de min. Niet bijgevuld
- ruitenwisservloeistof niet bijgevuld. (kul puntje, ik weet het)

Al met al geeft dit ook niet erg veel vertouwen in een "betrouwbaar onderhoud".

In jou optiek moet ik me er bovendien bij neerleggen dat er nu eenmaal schade ontstaat als ik de auto laat onderhouden...:weetniet
 
Klinkt bekend, en dan zit ik nog bij de "echte" Nefkens Dealer.
Wat voor onderhoud moesten ze uitvoeren?
Er zijn maar weinig dealers die alles na gaan lopen als je bijv. alleen nieuwe remblokken wil laten plaatsen.

Ik heb echter al 2x gehad dat ze de bandenspanning terug brengen naar 2 bar, kan ze nu telkens weer oppompen tot 2,5 bar voor en 2,8 bar achter.

1 juni de auto aangeschaft, kort daarna zie ik dat de blanke lak van de wieldoppen los laat.
Ga ik iets van 2 weken later langs de dealer: "nee sorry, hier kunnen we u niet mee helpen, u kunt dit namelijk ook zelf hebben veroorzaakt"
 
Helaas komt het overal voor, bij de officieele opeldealer hebben ze ook mijn wielsloten naar zijn godver geholpen, duidelijk met een luchtsleutel op gezeten, ze durfde ook nog te waarschuwen dat mijn wielsloten slecht werden, een goede garage is tegenwoordig een zeldzaamheid.

Mark
 
Herkenbaar en zeer vervelend en het valt ook zeker niet goed te praten wat ze hebben gedaan.

Je kan het ook anders bekijken zie het als een nieuw projectje, hoe gaan we dit weer mooi maken?
 
Mijn M3 is onlangs bij een BMW Specialist geweest (eigen bedrijf van de ex 1ste monteur van de BMW dealer), de Polo gaat altijd naar de officiële dealer, want lease.

Ik kan je zeggen, een wereld van verschil wat betreft klantbenadering en het gevoel dat ik ervoor en erna had. Bij de specialist had ik het gevoel in een warm bad te liggen. Bij de dealer was ik klant nummer 156 die dag.
 
De kleinere bedrijfjes zijn meestal veel socialer en meer klantgericht.

Probleem is alleen dat de mensen er moeilijk over gaan doen als je je auto wil verkopen.
Er staat dan namelijk geen dealer stemper in het onderhoudsboekje :s
 
Van de lease maatschappij mag ik zelfs alleen maar naar de "officiële"dealer.

Voordeel voor mij is weer dat de specialist binnen de "M3 wereld" hoger staat aangeschreven dan de dealer, om al gekende redenen. En een stempel van een BMW specialist is ook voor de leek betrouwbaarder dan een stempel van een fastfitter.