• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgschade na onderhoud bij de dealer.

Juffer1;309627 zei:
Weet niet of mijn vermoeden klopt, maar zou dat ook gedeeltelijk met je achternaam te maken kunnen hebben ?
Heb namelijk het vage idee dat je niet geheel onbevooroordeeld bent ;)

Klopt inderdaad, vandaar dus mijn enigszins geërgerde reactie omdat 'we' toch redelijk vaak last hebben van 'azijnpissers'. Een garage KAN gewoon niet met iedereen rekening houden en kan niet al hun tijd in 1 klant stoppen.
Bovendien kan een garage (in deze tijd zeker) het zich niet permitteren om belachelijke eisen als 2 nieuwe velgen te accepteren voor schades die enkel van dichtbij te zien zijn. Dat het vervelend is voor de klant is een ander verhaal.



Juffer1;309627 zei:
Er zit echt verschil tussen een dealer en een dealer, vaak is het ook een stukje onkunde of onwetendheid.
Zo zie ik wel eens een monteur over de lak wrijven met zijn overall en als je dan uitlegt dat dat enorm krast omdat die lak vuil is, de Renault lak boterzacht en die overall ruw, dan zie je ook wel een stukje bewustwording.

Daar ben ik het zeer zeker mee eens! Het is gewoon een deel interesse wat sommige monteurs dan niet hebben, en die zullen dan dus sneller 'roekeloos' met de lak e.d omgaan terwijl zij dat anders ervaren.
Toen ik met iron.x over mijn velgen heen ging stonden ze ook gek te kijken van wat is dat nou?!
 
Ben het met veel mensen eens, kan me ook ergeren aan monteurs die te gemakkelijk met voertuigen en/of klanten omgaan.
Pas is onze auto voor een beurt gegaan volgens het Volvo Service 2.0. Bij goedkeuring van de eigenaar wordt de auto gewassen (soms met een spons en 1 emmer, meestal door de krasstraat). M'n ma heeft de auto weggebracht, hij stond net in de wax. Auto was wel erg schoon bij terugkomst en wax zo goed als weg (hele sterke shampoo bij de krasstraat). Ik de dealer opgebeld of ze hem gewassen hebben en dat was dus zo. De meeste mensen zullen blij zijn met zo'n service maar ik niet... Er zal nog een mailtje de deur uit gaan dat ik daar niet tevreden mee was. Maar dat is hetzelfde verhaal als met die velgen, je kan niet achterna gaan wie het gedaan heeft en er zijn veel dealers die het ontkennen.
 
bart0ving;309703 zei:
Klopt inderdaad, vandaar dus mijn enigszins geërgerde reactie omdat 'we' toch redelijk vaak last hebben van 'azijnpissers'.
[ongenuanceerd modus aan]: gelul van een dronken aardbei !
Zal toch wat moois zijn: omdat je het van dichtbij niet zo 1,2,3 ziet dan moet je het maar accepteren dat de monteur er een zooitje van maakt ?!
Wie is de verantwoordelijke voor de ontstane schade .... de monteur en niet de eigenaar, dus gaarne de boel de niet omdraaien lijkt mij zo

bart0ving;309703 zei:
Een garage KAN gewoon niet met iedereen rekening houden en kan niet al hun tijd in 1 klant stoppen.
Sorry hoor maar dat vind ik echt #%^$ van de bovenste plank: de monteur moet wel met iedereen rekening houden wiens spullen hij 'in beheer' heeft.
Als ze 10 minuten meer tijd in steken en dan zonder schade de spullen ( zoals het gewoon hoort ) weer terug geeft aan de eigenaar dan valt er geen azijn meer te pissen[ongenuanceerd modus uit]

Nieuwe velgen hoeven mijns inzien daarentegen niet, als de schade als nieuw wordt hersteld zou in feite genoeg mogen zijn;
waar gehakt wordt vallen spaanders maar desalniettemin is de eigenaar niet verantwoordelijk voor de spaanders die alle kanten op vliegen
 
En bijna alles gaat toch per uur tarief, dus als ze zorgvuldiger met de spullen van de klant omgaan maken ze ook meer omzet (met als nadeel dat ze minder klanten per dag kunnen helpen, maarja is dat zo belangrijk?).
 
Volvo480Turbo;309719 zei:
En bijna alles gaat toch per uur tarief, dus als ze zorgvuldiger met de spullen van de klant omgaan maken ze ook meer omzet (met als nadeel dat ze minder klanten per dag kunnen helpen, maarja is dat zo belangrijk?).

Om vervolgens weer te zeuren dat men zoveel betaald voor gedane zaken...
 
Eens met km-us: zo'n bedrijf moet gewoon fatsoenlijk met andermans spullen omgaan. En eventuele schade (klein of groot) gewoon fixen zonder discussie. Een bedrijf dat dat niet doet, daar kom ik echt niet meer.
Juist in deze tijden zouden ze in de gaten moeten hebben dat ze hun klanten nodig hebben voor hun broodwinning.
Bovengenoemde is geen kwestie van pech, maar van een haastig/slordig uitgevoerde klus én een klant die niet serieus genomen wordt.

Vanwege richtlijnen van de leasemaatschappij/wagenparkbeheerder mag ik alleen maar nieuwe banden laten monteren bij een fastfitter, maar zelfs daar heb ik nog nooit beschadigingen aan mijn velgen opgelopen.
 
bart0ving;309703 zei:
Klopt inderdaad, vandaar dus mijn enigszins geërgerde reactie omdat 'we' toch redelijk vaak last hebben van 'azijnpissers'. Een garage KAN gewoon niet met iedereen rekening houden en kan niet al hun tijd in 1 klant stoppen.
Bovendien kan een garage (in deze tijd zeker) het zich niet permitteren om belachelijke eisen als 2 nieuwe velgen te accepteren voor schades die enkel van dichtbij te zien zijn.


Dit soort reacties bemerk ik bij veel bedrijven steeds meer en meer (ja, ook binnen ons bedrijf)
Als garage ben je een dienstverlenend bedrijf, het is niet dat "wij" er voor "jullie" zijn, "jullie" zijn er voor "ons".
Omdat "wij" er zijn hebben "jullie" werk en kunnen "jullie" het bedrijf runnen wat jullie hebben.

Om even te reageren op je eigen uitspraak "een schade die alleen van dichtbij te zien is" :
Als het een stel velgen van een gemiddeld lease rijder zijn dan had er geen hond van wakker gelegen.
Maar nu zijn het mijn velgen, velgen waar ik hard voor hem moeten sparen en die een 1/3 van mijn maandsalaris kosten.
Die velgen zijn nu door toedoen van de garage beschadigd met als gevolg dat er vocht onderkomt en als ik er niets aan laat doen dan springt volgend jaar de verf er compleet vanaf.

Ik snap ook best dat een monteur betaald wordt om zijn werk te doen en dat ze niet met een pincet en een fluwelen overall te werk kunnen gaan maar ik blijf dus met een serieuze schadepost zitten omdat de monteur vanuit zijn werkgever geen tijd krijgt om zijn werk op een normale manier te kunnen doen ?
Tussen er niets aan doen en een nieuwe set velgen zit mijn inziens nog een heleboel onderhandelingsruimte.
Mijn inziens moet je daar met een klant onder genot van een kop koffie best uit kunnen komen.

Ben het ook wel met eerdere reacties eens dat met name bij de lease contracten dermate zijn uitgemolken dat er weinig winstmarge opzit. Vindt dat alleen geen vrijbrief om dit soort zaken maar als normaal af te doen.
 
Tuurlijk moet het netjes opgelost worden en dat zal vast wel eens niet gebeuren.. maar hoge eisen stellen voor kleine ongelukjes zorgt alleen maar voor gegiechel tijdens de vrijmibo.
 
Mwah ik denk dat ,ondanks de crisis waar we in zitten met zijn allen, er tegenwoordig meer waarde zijn gaan hechten aan het stukje service en kwaliteit dan het prijskaartje an sich.
Ben mij nu aan het oriënteren voor een nieuwe televisie, ga zéér prijsbewust rond me heen kijken maar kan wel verklappen dat sommige winkels er per definitie niet aan meedoen omwille van hun slechte service en aftersales
welk opgedaan zijn door zowel eigen ervaring als mede door hen wie ik betrouwbaar acht in hun eindoordeel.
Ik betaal toch echt liever €50 meer voor het zelfde product dan in de misere van kat-muis-spel terecht te komen ( immers is je recht hebben en verkrijgen toch best een aardig verschil helaas ) mocht ik onverhoopt een maandagmorgen apparaat gekocht te hebben.
Dit heeft uiteraard allemaal niks met de velgen van de TS te maken maar ook ik krijg nu ook wel een beetje het onderbuik gevoel dat er ook puur vanuit eigen standpunt wordt gekeken ( als zijnde autobedrijf K.. )
 
De meeste mensen op dit forum zijn volgens mij wel bereid om wat meer te betalen voor dat beetje extra ;)
Maar ik bedoel alleen te zeggen dat het gros van het volk anders er mee om gaat. Maar goed, ik hoef mij nergens voor te verantwoorden want ik ben niet de garage die dit gedaan heeft.
Ik ben benieuwd of het met het lakstiftje weer zo mooi mogelijk is gemaakt.
 
bart0ving zei:
Klopt inderdaad, vandaar dus mijn enigszins geërgerde reactie omdat 'we' toch redelijk vaak last hebben van 'azijnpissers'. Een garage KAN gewoon niet met iedereen rekening houden en kan niet al hun tijd in 1 klant stoppen.
Bovendien kan een garage (in deze tijd zeker) het zich niet permitteren om belachelijke eisen als 2 nieuwe velgen te accepteren voor schades die enkel van dichtbij te zien zijn. Dat het vervelend is voor de klant is een ander verhaal.

Ben dit niet met je eens. Een garage kán wel rekening met iedereen houden, maar wíl dit niet om allerhande goed te begrijpen redenen vanuit de garage gezien. Zoals het daarbij gaat om het verdienen van geld en het helpen van (zo veel mogelijk) klanten. Een garage die zich (in deze) tijd geen twee nieuwe velgen kan permitteren omdat er sprake is van schade moet misschien voorkomen dat deze schade ontstaat. Zo is iedereen blij. :) Als monteurs toch schade maken zul je als garage je monteurs op dergelijke zaken aan moeten spreken.
Bij dit verhaal wil ik even de notitie maken dat ik mijn Ibiza altijd naar de dealer breng waar ik zeer over te spreken ben. Als er schade ontstaat aan mijn auto (wat wel eens gebeurt is) meld ik dit bij de receptionist en zorgen we dat we samen een oplossing vinden.
 
Ben het met je eens, IbizaSigno.

Die "azijnpissers" zijn hun brood en als het niet lukt om die tevreden te stellen moet je wat anders gaan doen. Ik ben een zelf ook een kritische klant (of ben ik dan een azijnpisser) en kan ook een lastige zijn maar behandel mij en mijn spullen met respect en je hebt een goede en loyale klant aan me.

Ik weet nu in ieder geval wel waar mijn auto in ieder geval niet gekocht/onderhouden gaat worden....
 
@Bart

Even gechargeerd: Als het aan jou ligt moet je een beetje schade gewoon accepteren, hoort er nu eenmaal bij. Met de befaamde 'Meeste klanten zien het niet eens' mentaliteit...

Ik heb de garage gedag gezegd. Ze missen nu 3 beurten per jaar door deze onvoorzichtigheid. Zal ze waarschijnlijk niet boeien. Klanten zat immers in deze florerende tijden. Azijnpissers kun je beter kwijt dan rijk zijn bovendien. Beetje schade en dan meteen piepen... Eikels zijn het: dat soort klanten. Wij bepalen wel wat goed is voor de auto. Wat denken ze wel niet :-".

Ik haal zelf regelmatig de wielen los, maar de krassen en stukken uit de lak tot op de velg krijg je niet door normaal werken. Ook niet door snel normaal werken. Dit krijg je door lomp met de luchtsleutel om te gaan.

Schade kan ook ontstaan, tot zover eens, maar je kunt het ook eerlijk toegeven en herstel aanbieden. Net en zorgvuldig werken lijkt me bovendien een vereiste.

De monteur had zijn dag kennelijk niet. Zoals eerder aangegeven, bij deze beurt:
- De schade..
- Olie te hoog bijgevuld (er moest olie worden verwijderd).
- Koelvloeistof te laag (niet bijgevuld).
- Computer niet gereset.
- Ruitenwissers waren slecht. Niet vervangen. (ik had het aangegeven maar niks mee gedaan. Was niet nodig. Mijn 'nieuwe' garage verbaasde het dat ze er nog op zaten en heeft ze direct vervangen)
Op de olie en de shade na niet echt spannend te noemen, wel slordig.

Toen de auto een paar maand oud was heeft deze garage bovendien de dorpel skirts beschadigd op de twee koloms hefbrug. Het dikke deel van de balken zaten deels in de skirts te duwen. Ik was blij dat ik even in de werkplaats was gaan kijken.
Werd eerst ook een beetje lacherig over gedaan. Was ze nog noooit overkomen. Beide dorpels zijn uiteindelijk op hun kosten gespoten.

Mag ik concluderen dat ik dit bedrijf nu kansen genoeg heb gegeven?

Ik heb de wielen met een stift weer redelijk gekregen.... Je blijft het echter zien. De leasemij is op de hoogte gesteld en is akkoord met mijn oplossing. Ik heb dit vast laten leggen.
 
Moet zeggen dat zoals ik dat nu lees er wel heel slordig met zulke zaken worden omgegaan daar. Was niet mijn bedoeling om je zo in een verkeerd daglicht te zetten, en ik begrijp je frustratie nadat er keer op keer slordige fouten worden gemaakt. Ik hoop dat ze er van leren.