• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Weer eens een update!

Laatste paar weken druk geweest met huis van m'n zus. Gaat op zichzelf wonen, gaat nieuwbouwwoning huren, dus veel te doen gehad. Nu zo goed als klaar, dus weer tijd voor eigen hobby's. :)

Nog niet zo lang geleden was ik helemaal klaar met de Volvo en wilde ik hem weg doen. Dat kwam doordat ik van alles tegelijk deed, in- en exterieur. Daarbij had ik diverse toeslagen, waardoor ik er geen zin meer in had. Daarom besloten me nu eerst op het exterieur te richten en daarna het interieur.

Om te beginnen wilde ik met het dak beginnen. Hier had ik sinds de aankoop nog niets aan gedaan. Eerst het hele dak gekleid. Daarna maar een stukje kunnen polijsten, want m'n verlengsnoer lag nog bij mijn zus in huis. Handig! 't Kleine stuk eerst met een oude groene pad + Inizo gedaan en daarna met de woolpad + Inizo, twee hits.
Dit was na de groene pad:

Had een foto van het resultaat na de woolpad, maar die is erg donker en ik kan hem nu even niet bewerken. :(

Daarnaast zat ik er aan te denken om de hemel te verwijderen, zodat ik die goed kon schoonmaken met de extractor en de dakrailing makkelijk zou kunnen verwijderen. Dat is echter makkelijker gezegd, zeker omdat ik alleen ben en ook nog eens twee linkerhanden heb.
Gelukkig beschik ik ook over een forse portie eigewijsheid en heb ik een stukje van de dakhemel los getrokken om zo de bouten v.d reling los te schroeven. Twee gingen er makkelijk, twee zaten er muurvast. Waar ik de kracht vandaan gehaald heb, Joost mag het weten... Maar ik heb ze los gekregen.:grinning:

Nu de andere kant nog.......
Dat dit niet geheel onnodig was, dat bleek wel....


:-& .

Nog tips om dit schoon te maken? Zat zelf te denken aan een stoom apparaat. Water heb ik niet voorhanden, althans, alleen een kraan, geen tuinslang of HD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volvo staat er nog steeds!
Nog niet in showroomstaat.. Wil wel snel weer verder, maar ja, tijd...

- Nieuwe deuren er in hangen aan bestuurderszijde
- Nieuw voorscherm er in hangen
- Motorkap bijtippen, wetsanden en polijsten
- Dak polijsten
- Passagierskant polijsten

En dan moet het interieur nog... :)
 
Ik hoop dat je ons weer op de hoogte wilt houden, ik volg als beginner dit topic ook en vond het erg leuk om te lezen.
Echt een spannende uitdaging, mooi resultaat behaald reeds en als het af is dan denk ik dat iedereen versteld zal staan..
Succes en hoop snel weer wat foto's te zien hierzo :cool:
 
PeterAudi;387196 zei:
Net in 1 ruk het hele topic doorgelezen. Wat een monster klus! Ben ook wel benieuwd hoe het nu vordert.
Precies wat ik net ook heb gedaan :). Wat een verweerde en vuile lak zeg, maar wel een project waar je zeker resultaat bij haalt. Ik moet zelf ook een flinke kras uit een Corsa halen dus probeer zo een beetje te kijken hoe en wat. Thumbs up voor het werk wat je er al in hebt gestoken. Gr. Paul
 
Kom best regelmatig in de loods, maar als ik'm dan zo zie staan zakt me de moed af en toe nog wel in de schoenen.:) Maar goed, we gaan rustig verder. Schorsing verloopt binnenkort, die moet ik even verlengen.

Hydraulische krik, 2 as steunen en 2 wielblokken. Die kon ik niet laten staan voor €40,=. :)

Binnenkort weer verder. :ja
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Damn, wat een klus.. Zoals al die andere heb ook ik aan een stuk door de topic "uit" gelezen! Gewoon beetje bij beetje doorgaan, succes en ik blijf dit volgen!
 
IJsblok;n387280 zei:
Precies wat ik net ook heb gedaan :). Wat een verweerde en vuile lak zeg, maar wel een project waar je zeker resultaat bij haalt. Ik moet zelf ook een flinke kras uit een Corsa halen dus probeer zo een beetje te kijken hoe en wat. Thumbs up voor het werk wat je er al in hebt gestoken. Gr. Paul

Als je op pagina 15 kijkt, zie je dat ik er al wel even mee bezig ben geweest. ;)
(Er moet nog meer gewetsand worden :ja)