• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Vanavond weer eens verder gegaan.
Leuk om te zien dat zoveel mensen mee lezen en toch af en toe ook reageren en dit project erg gaaf (blijven) vinden.
Geeft me moed om door te gaan, dus blijf vooral posten/lezen!

Toen ik enige tijd geleden de dakrailing aan de ene zijde weghaalde, zat er gigantisch veel zooi onder. Dat zal waarschijnlijk niet alleen op die plek zijn......

Dus maar eens begonnen de Volvo verder te ontmantelen, kijken wat voor'n verassingen ik nog meer tegenkom:
f0jr.jpg

zsaz.jpg

Ik was al eens begonnen om te zien hoeveel eer hier nog aan te behalen viel.. Veel, zo bleek!
qpgo.jpg

Aanschouw de bende. :-&
cuz0.jpg

hzz0.jpg


Verder rustig begonnen met het zijscherm aan de passagierszijde los te maken en de motorkap. Zo kan ik overal beter bij en wordt de Volvo écht opgeknapt.

Wellicht toch maar eens een compressor o.i.d. aanschaffen zodat ik met perslucht de grootste bende weg kan krijgen.

Wordt vervolgd.
 
Gisterenavond weer even bezig geweest.

Deur LA gedemonteerd, begonnen met zijscherm los te maken. Om die helemaal los te maken moet eigenlijk even het wiel er af, zodat de kuip los kan en ik de andere boutjes los kan draaien. Komt de volgende keer.
Verder ook de motorkap los gehaald, nu alleen nog uitvinden hoe het slangetje van de ruitensproeiers los gekoppeld moet worden. :weetniet

Foto's volgen,
 
:)^
Ik zal proberen met wat meer regelmaat updates te plaatsen.



Ik zit even te neuzen naar compressors, zodat ik perslucht heb. Nu zie ik deze voorbij komen:

Maar hoe werkt zoiets? Sluit je dit aan op 230V, gooi je er benzine in..? :weetniet
Tips voor compressoren zijn altijd welkom, heb er maar weinig verstand van. Budget liefst max 150.
 
Als je even naar beneden had gescrold, had je gezien dat die op 230v werkt ;)

Zorg dat je er een koopt met een zo groot mogelijke tank. Scheelt een heleboel aanslaan van de compressor en als die bezig is om bij te vullen is je werk druk ook minder
 
Zo, goedemorgen zeg... Bedankt H@rm :p.

Bedankt voor de tip. Als de door mij gelinkte compressor 110L pompvermogen per minuut heeft en het tankje 6 liter groot is, is hij zo ongeveer constant aan het bijpompen, of heb ik dat mis?
 
Hmmm. Ik dacht nog, daar kom ik redelijk goedkoop vanaf. Maar als ik beetje goede compressor wil kopen ben je dus zo €200,- verder. :D
 
Licht er net aan wat je ermee wilt doen.
Wil je een beetje blazen hier en daar eens banden oppompen enz is zo iets prima zat (heb er zelf ook zo iets met een 10 liter vat)
Zolang je niet van plan bent hem erg veel te gebruiken of luchtgereedschap op aan te sluiten is het prima
 
Gaaf project! Als je technische dingen wilt weten roep je maar. Werk bij de volvo dealer dus kan alles voor je opzoeken als ik t zo niet weet.:)^ erg leuk om te zien hoe het project verloopt. Blijf het zeker volgen
 
Joost91;n390106 zei:
Gisterenavond weer even bezig geweest.

Deur LA gedemonteerd, begonnen met zijscherm los te maken. Om die helemaal los te maken moet eigenlijk even het wiel er af, zodat de kuip los kan en ik de andere boutjes los kan draaien. Komt de volgende keer.
Verder ook de motorkap los gehaald, nu alleen nog uitvinden hoe het slangetje van de ruitensproeiers los gekoppeld moet worden. :weetniet

Foto's volgen,

Bij sommige auto's kan je het slangetje niet zomaar loskoppelen, maar klik/schuif je de complete sproeier los van de motorkap. Geen idee of dat bij de Volvo ook zo zit. Overigens zal de Volvo ondertussen een stuk sneller en zuiniger geworden zijn, hij is al aardig wat gewicht aan vuil kwijtgeraakt.
 
dopestuff zei:
Licht er net aan wat je ermee wilt doen.
Wil je een beetje blazen hier en daar eens banden oppompen enz is zo iets prima zat (heb er zelf ook zo iets met een 10 liter vat)
Zolang je niet van plan bent hem erg veel te gebruiken of luchtgereedschap op aan te sluiten is het prima


Hmmm, oké, heel veel spannends is het idd niet. :)
Zal het eens rustig laten bezinken.


Tierrie;n390432 zei:
Gaaf project! Als je technische dingen wilt weten roep je maar. Werk bij de volvo dealer dus kan alles voor je opzoeken als ik t zo niet weet.:)^ erg leuk om te zien hoe het project verloopt. Blijf het zeker volgen

Super, bedankt voor het aanbod!


Het motorblok moet tzt ook helemaal uit elkaar, schoongemaakt en nieuwe filters e.d. Kan ik daarvoor ook een beroep op jou doen?:-D

Bij sommige auto's kan je het slangetje niet zomaar loskoppelen, maar klik/schuif je de complete sproeier los van de motorkap. Geen idee of dat bij de Volvo ook zo zit. Overigens zal de Volvo ondertussen een stuk sneller en zuiniger geworden zijn, hij is al aardig wat gewicht aan vuil kwijtgeraakt.


Euhhh. Tierrie? Weet jij dat, hoe ik dat slangetje loskoppel van de ruitensproeier?
:-"
 
Hoi Joost, De slangetjes trek je er zo vanaf, en als de sproeierkoppen eraf wilt hebben moet je die twee lipjes die je ziet vanaf de onderkant (zie pijltjes) indrukken en dan kan je hem er zo uit duwen.
conv_388.JPG
En zou je het blok wel open gaan halen? Als die goed loopt zou ik hem alleen onderhoud gaan geven.
 
T beste is om de zoveel tijd toch even de motor te laten draaien, maar uit elkaar halen zou ik niet doen.
dan is t qua tijd en kosten bijna voordeliger om er een ruilblok in te hangen. Maar waarom zou je een blok vervangen als die goed is? Snap je mn idee?
 
Hey Tierrie,

Afgelopen twee weken op vakantie geweest, dus nee, helaas niet mee bezig geweest. Wil er deze week wel mee verder.

Kun jij me helpen aan een technisch handboek van de V40 btw? Zoek eigenlijk nog wat tekeningen, over hoe het dashboard gemonteerd is e.d....
 
Het is rustig hier.. Afgelopen weken druk met verjaardagen, werken, foto hobby en wat al niet meer. Volgende week zaterdag loods even op de kop zetten, schoonmaken.
Hoop dat ik daardoor ook weer nieuwe energie opdoe om met de Volvo V40 aan het werk te gaan.
Iets meer werk dan ik vooraf ingeschat had. :-"