• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Washandschoen en droogdoek.

Ik polier de auto elk jaar manueel (zonder kleien), dit geeft voor mij voldoende resultaat (heb ook geenmachine en geen ervaring daarmee).

Kan ik een waxlaag om de 4-6 maanden aanbrengen zonder kleien? Dus: auto wassen --> waxen? En dan natuurlijk 1x per jaar manueel polieren?

* Welke waxen kunnen jullie me aanraden als 'beginner' zodat je weinig mis kan doen? Ik heb de collinite (845 of 476 vloeibaar/vast) al als aanrader gekregen van user 350Z.

* Is vloeibaar of vast beter (of is dat een persoonlijke voorkeur).

@350Z Ik heb een volkswagen beetle 'dune' besteld en deze heeft plastic rond de wielkasten (daarmee de vraag of het ook op plastic kan).
 
Laatst bewerkt:
Kleien zal niet de wereld uitmaken voor de standtijd van je wax. Een degelijke wax zal het een aantal maanden volhouden op een schone lak. De Collinite 845 en 476s zijn prima waxen.

4-6 maanden vind ik echter wel overdreven lang. Een luie waxer zal toch wel om de 3-4 maanden moeten waxen.

Wax op kunststof, dat werkt 9/10 keer niet. Hiervoor gebruik je minimaal een dressing of voor de langere termijn een coating.



Greetz
 
@350Z Ik heb een volkswagen beetle 'dune' besteld en deze heeft plastic rond de wielkasten (daarmee de vraag of het ook op plastic kan).

Ik ken die dune versie niet, maar van wat ik op foto's kan zien lijkt het inderdaad op ongelakt plastic. Een spray wax is niet geschikt voor plastic, voor de plastic randen van de civic van mijn vriendin gebruik ik Autofinesse Revive. Werkt erg goed maar blijft nog geen maand zitten. Dat zou je toch echt met een product als Gyeon Trim moeten beschermen als je het langdurig goed wilt houden.
 
Kan u me even vertellen hoe u het product hanteert

Je kan het op een doek sprayen en daarna verdelen over de auto, of direct op de lak spuiten en daarna uitwrijven. Door op de doek te sprayen werk je wat preciezer en krijg je geen wax waar je het niet wilt hebben. Daarnaast hoef je niet bang te zijn dat je witte vegen krijgt op je plastic delen en rubbers door deze wax. Het zorgt er zelfs voor dat het iets donkerder wordt. Ik heb het laatst ook op de plastic delen in het interieur gebruikt en dan werkt zelfs prima. Het blijft alleen niet zo lang zitten, dus als je langduriger bescherming wilt dan kan je beter kijken naar Gyeon Trim o.i.d.
 
Ik heb de dry me crazy droogdoek nu 2x gebruikt en ben er tevreden over, maar ik heb nog een vraagje.

De auto drogen gaat prima, maar ik heb nadien altijd strepen op mijn ruiten (water strepen). Gebruiken jullie een andere doek om de ruiten te drogen of.... (hoe kan ik dit oplossen)?
 
Je ramen schoonmaken met een glasreiniger. Ik heb zelf na een wasbeurt geen strepen, maar een droogdoek zou genoeg moeten zijn of anders een waffledoek.


Greetz
 
Ok, en wat is een goede glasreiniger (blijkbaar mag er ook geen amoniak inzitten omdat donker getinte ruiten hier niet tegen kunnen)? Mijn nieuwe wagen gaat donkere ruiten hebben 'achteraan opzij en de achterruit (65% verdonkerd)'. Liefst ook één waarbij de ruitenwissers niet gaan haperen over de ruit (heb ooit iemand geweten die dat aan de hand had, maar hij dacht dat het aan zijn glasreiniger lag...?)

* Gewoon sprayen op de ruit en dan afnemen met een waffledoek is voldoende?
 
DJ Clearly Menthol is een erg goede. Basis is alcohol waardoor er geen strepen achterblijven en kan op je geblindeerde ruiten.
Opspuiten, inwerken met de doek, doek omdraaien en opwrijven tot het droog is.

En haperende ruitenwissers kan niet aan een glas reiniger liggen. Het kan aan de coating of sealant liggen die je erop smeert of dat er nog teveel vuil op je raam zit. In het laatste geval is het een optie je raam te polijsten.
 
+1 voor @Istnogferarie en voor de helderheid:
1) je spuit op je doek, niet rechtstreeks op het glas (ivm druppels/watervlekken)
2) er zijn ook andere producten dan alleen DJ, maar de clearly menthol is wel erg, heel,erg fijn.
 
Een paar andere erg goede glas reinigers :
Gyeon Prep (wordt niet verkocht als zijnde maar ontvet als de beste) € 13,75
Nanolex - Glass Cleaner 500 ml € 12,99
Dodo Juice - Clearly Menthol 500 ml € 11,49
Turtle Wax - Perfect Finish Glass Clean 500 ml € 9,95
 
Op mijn raam heb ik de turtlewax clearvue aangebracht. Kan ik dan ook de prep gebruiken als glascleaner, of verwijderd die alles na een paar keer gebruikt te hebben?
 
In het geval van TW Clearvue Rain Kleer zou ik de TW ClearVue Glass Clean gebruiken. Gyeon Prep of Dodo Juice Clearly Menthol zijn behoorlijk sterke reinigers. Deze zou ik zelf dan ook niet gebruiken op TW Rain Kleer of Rain-X.

Edit : Ze zullen je Rain Kleer niet verwijderen maar wel aantasten...
 
  • Leuk
Reactions: Rowen93
klopt, ik gebruik de clearly menthol en heb ook RainX op de ramen. Je ziet de standtijd bijna teruglopen. Toch zit het er al weer een maand of twee op, naar tevredenheid.
 
Het gekke is dan ook, hoe schoner de ramen hoe beter het resultaat van de glas coating is. Echter verkort je de standtijd hiermee maar bevorder je de werking hier tussen