• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Shampoo?

Zal wel 14ml op 10 liter zijn zeker,lijkt me anders wel heel geconcentreerd!!

Heeft ook voordelen: cc ziet zijn verkoop weeral de hoogte in gaan!!:D
 
S&S van poorboys echt een aanrader! ruikt goed voelt goed voorheen gebruikte ik NXT en vind de R&R beter
 
Sorry idd 14ml op 10liter van BTBM en van de glansprotector 50ml op 10liter.

Misschien eens een keer dan de PB variant proberen....
Maar eens kijken.

Maar niemand ervaring met de glansprotector dus ?? stript deze nou wel of niet je wax, aangezien de meer in de emmer gaat en het beter reinigt dan de BTBM....wat dus wellicht door die 50ml op 10liter water komt...
 
Ik was altijd een grote fan van Meg Gold Class. Daar heb ik ook (ooit) op gestemd in deze pole. Omdat BTBM zo bejubeld werd, daar ook maar 's een flesje van besteld.

Het ziet er mooi uit. Prachtig etiket, mooie click-dop, en dan die heldere paars-roze siroop... :heart_eyes: Mooi schuim ook. Maar na een paar wasbeurten afwisselend met BTBM en Meg's Gold Class, gaat mijn voorkeur toch naar de laatste uit. Om twee redenen: geur (en dat is persoonlijk), maar vooral is de Meg's veel 'gladder', het is een mooiere shampoo waar je veel lekkerder mee over de lak van je auto glijdt. De BTBM is stroever, ik zou zeggen 'kaler' van samenstelling. Voor mij blijft dus de Meg's GC op nummertje 1 staan. Heb ooit een gallon besteld maar die is volgens mij niet meer leverbaar bij CC.
Volgende keer ga ik PS SS&S bestellen; eens kijken wat dat oplevert.

(hoeveel van de BTBM-stemmers hebben echt meerdere shampoos geprobeerd? Of zitten er een heleboel me-too stemmers bij?)
 
Me2, ooit Meg's gallon ( nu idd alleen halve jerrycans idd ) .... nog niet op, maar tot op de dag van vandaag mijn numero uno.
Owkee, verbruikt meer / hoger prijs per wasbeurt maar volledig eens met de punten van qatsanqat.
De BTBM op 2 en de PB S&S op 3
Wolfgang in verhoogd tempo verbruikt .... niet mijn shampoo zal ik maar zeggen
 
Waarom is de Wolfgang niet jouw shampoo mk-us?
Het einde van mijn gallon SS&S komt in zicht,
En wou misschien de Autobathe proberen als opvolger.
Niet dat ik niet tevreden ben over de Poorboys,
Maar sta open voor nieuwe dingen.
 
Uuuh beetje moeilijk om uit te leggen gezien ie qua reiniging en verbruik wel super goed is.
Ik vind 'm niet lekker glijden, minder zacht, geur erg fijn ( persoonlijk, maar ik neem het wel altijd mee in mijn weegschaal ( vind geur / kleur / smaakstoffen 'een onderdeel van', zodoende ))
Vind dat de Meg's een wat mooie resultaat achterlaat dan de anderen; alsof er wat extra bling in zit oid welk ik bij de anderen mis.
Daarintegen vind ik weer een wash&wax weer helemaal niks, die aanwezige wax werkt bij mij helemaal 3x niks
 
Wolfgang is ook niet mijn shampoo, kan er geen vrienden mee worden. (zie mijn review) Mijn favorieten blijven toch wel: BTBM, SN en SS&S.
 
Ik heb enkele maanden geleden per ongeluk op de BTBM gestemd: wou doorklikken naar carclean maar onoplettend niet op de link in de eerste post maar op het stemformulier geklikt.
Dat was dan een stem meer voor de BTBM van iemand die deze nog nooit had gebruikt :confused:
Tot dan gebruikte ik enkel Gold Glass. Ik vindt het een heerlijke champoo, zacht, schuimt mooi en veel glans.
Enkele weken geleden een staaltje Ultimate W&W (dankjewel Carclean) gebruikt, en die vond ik nog beter glanzen. Volgende aankoop zou dus de ultimate worden.
Maar toen kwam de verjaardagsactie van Carclean: 7,50 € voor 250 ml BTBM. Uit nieuwsgierigheid toch maar besteld en gisterenochtend Der Dicke ermee gewassen.
Vreemd om slechts 10ml in een hele emmer te doen, maar het schuimde flink en waste lekker.
Afdrogen leek wat minder te lukken, ik moest er 2x met m'n Mothers droogdoek overheen. lag er mss aan dat het vroeg in de ochtend was, de andere auto's in de straat stonden nog onder de dauw.
En de glans vond ik wat tegenvallen. Het "Bling!"-effect van beide Meg's ontbrak. Tegenvaller dus, maar goed, we hadden het eens geprobeerd.
Auto in de garage gezet. Pas na de middag weer uitgehaald om boodschappen te doen.
Nadat ik was uitgestapt op de parking van de Colruyt, in volle zon: 8-()) 8-()) 8-()) : wat een ongelooflijk mooie, volle, diepe, wat satijnachtige glans op m'n zwarte metalic lak!
Post factum dus alsnog een terechte stem. Vanaf nu enkel nog BTBM!
 
Afgelopen week heb ik de S60 voor het eerst gewassen met DDJ BTBM en voor zover ik het na één keer kan beoordelen hierbij mijn oordeel:
Prima shampoo, ruikt lekker, werkt het vuil prima van de lak af, zorgt er voor dat de washmit goed over de lak glijdt (voel daarin geen verschil met de Super Natural) en hij schuimt daarbij ook nog eens prima (veel beter dan de Super Natural en de Sour Power). De glans na het afdrogen is ook uitstekend. :party:

Valt me alleen op dat hij iets sneller opdroogt dan de Super Natural en de Sour Power. Kwestie van even tussendoor zachtjes nat sproeien, maar eerlijkheid gebied mij om het toch te melden.

Hij staat bij mij op dit moment dan toch op nr.1, jammer dat de stem in de poll niet is aan te passen, maar er is niets zo veranderlijk als een mens en dat geld ook voor zijn keuze voor zijn favoriete shampoo vrees ik. o:)
 
Poorboys SS&S is bij mij nog steeds de nummer 1. ....................Net genoeg schuim(niet teveel), ruikt lekker, redelijk zuinig, glijdt lekker en droogt niet te snel op.

Naast de SS&S heb ik ook nog de BTBM en de NXT staan maar die gebruik maar zelden.(alleen voor andermans auto's;) )
 
Ik heb jaren met volle tevredenheid Meguiars Gold Class shampoo gebruikt maar die raakte op en mede door de lovende kritieken op dit forum besloten Born to be Mild aan te schaffen.
Helaas kan ik er niet kapot van zijn, schuimt matig, vind hem niet super wassen en vind het eindresultaat niet beter of slechter dan Meg's.
Ga als dit flesje op is (kan nog wel even duren, had meteen een grote fles aangeschaft .....) weer lekker terug naar Meg's Gold Class.
 
Destijds begonnen et Autoglym Shampoo and conditioner: niets mis mee, schuimt inderdaad niet heel erg
Daarna Meguiars Gold Shampoo; ook prima, ruikt wat lekkerder en schuimt wat meer.
Enige tijd terug proefflesje DDJ BTBM gekregen en ik moet zeggen, dat is toch wel een winnaar, zeker als er Purple Haze op de lak zit.
Lekkere geur, schuimt goed en tast de waslaag absoluut niet aan.
 
Oke, zoals toegezegd zou ik even laten weten wat ik van Meguiars Ultimate Wash & Wax vind.
Ik moet zeggen....staat met stip in mn top 3.

Heb er nu 2 maal mee gewassen.
Geurt prima, schuimt goed, reinigt goed, laat de mit-bone goed over de lak glijden.
Ook levert het een prima glanzende lak achter, mooie sheeting.
1 nadeeltje dan, de shampoo is niet zo heel zuinig!
Maar verder een Aanrader.
 
absoluut nummer 1 is : born to be mild van dodo.
meg's gold vind ik ook goed maar zeker minder dan de dodo.
 
En hij is op! :confused: 1 Gallon in 3 jaar tijd er door gedraaid. Dat wil zeggen, ik heb nog een klein half litertje in mijn fles zitten.

En nu? Ik ben erg te spreken over de Gold Class. Ik ga even mijn flesje BTBM opmaken (gelukkig maar een kleintje), dat is niet mijn sopje, die BTBM. :no
Ik heb SS&S op mijn verlanglijstje staan en die laat ik volgende week zonder verzendkosten maar 's fijn deze kant op komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was wel erg weg van de Born to be Mild, maar ik heb nu tijdens de DJ actie de Supernatural Shampoo besteld en ik moet zeggen dat ik die echt fantastisch vind! Hij glijdt fijn, als je de shampoo voor het water in de emmer doet schuimt het goed en het pompje erbij is echt ideaal. De enige minpuntjes vind ik het ontbreken van een lekker geurtje, en dat ik nu nog met een half flesje Born to be Mild zit :-" .
 
qatsanqat zei:
hoeveel van de BTBM-stemmers hebben echt meerdere shampoos geprobeerd?)


Begonnen met Mequairs NXT wat een hele verbetering was ten opzichte van de Valma Wash & Shine.
Vandaaruit overgestapt naar de Dodo Born to be Mild, daar vandaan naar de Sour Power en nog een (mislukt) uitstapje naar de Basic of Bling shampoo.
Omdat ik in die tijd redelijk wat auto's van derden deed een gallon uit de Meq's prof serie besteld. Goede shampoo maar je mist het stukje emotie (lees geur / schuim) wat je bij een Dodo BtbM / SP wel hebt.
Van Wilma de Supernatural gehad, hele zuinige shampoo maar ik mis het schuimen wat de BtbM bijvoorbeeld wel weer doet.
Tussendoor nog een uitstapje gemaakt naar de Wolfgang Autobathe maar na 3 wasbeurten er al achter gekomen dat dat echt mijn ding niet was.


Inmiddels is de gallon Mequiars bijna op en daarom een liter Poorboys SS&S besteld welke ook erg goed bevalt !

Mijn top 3 :
- Dodo Born to be Mild
- Dodo Sour Power
- Poorboy's SS&S
 
Hier ook met de Wash&Shine begonnen, welke ik tot op heden nog steeds een heerlijke geur vind hebben. Lekkerder dan BTBM en SS&S!

Gebruik nu de BTBM en bevalt echt super goed dus heb tijdens de Dodo dagen gelijk 1.5L ingeslagen :-b

De SS&S gebruik ik niet heel vaak meer, vaak voor sopje om de velgen mee schoon te maken anders gaat het nooit meer op.