• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Shampoo?

Auto Finesse Lather vind ik erg fijn werken, grijp daar vaker naar de laatste tijd dan BTBM. :heart_eyes:
 
Mijn favoriete shampoos in willekeurige volgorde:

- Super Slick & Suds van Poorboy's World
- Born To Be Mild van Dodo Juice
- Supernatural van Dodo Juice
- Sour Power van Dodo Juice (goede winter shampoo)

Grootste tegenvaller:

- Auto Bathe van Wolfgang, kan er geen vrienden mee worden :(
 
Begonnen met Megs NXT, toen deed ik nog niet aan detailen.
Daarna CG Glozzworks geprobeerd, maar dat werd mijn vriend ook niet.
Toen Poorboys Slick Suds & Wax genomen, na een sample SS&S geprobeerd te hebben, Die gebruik ik nu vaak.
Een sample Autobathe geprobeerd, en die vind ik heerlijk werken. Daar heb ik nu een hele fle van en die wissel ik af en SS&W.

Autobathe vind ik hiervan het fijnste werken.
 
Ik vindt de Autobathe ook fijn werken!
En mooie sheeting... ,^^

De CG Glozzworks vindt ik ook niet fijn werken.
Meq NXT shampo werkt op zich wel lekker.
 
Sinds een paar maanden gebruik ik ook wel eens Mothers Wax California Gold Car Wash. Wast ook wel lekker, eigenlijk weinig verschil met de andere merken.

Dus of ik nu BTBM, NXT, Mothers of Poorboys gebruik, het wast allemaal wel goed. Ik gebruik ze de laatste maanden dan ook willekeurig door elkaar.
 
kendo zei:
... het wast allemaal wel goed ... Ik gebruik ze dan ook willekeurig door elkaar.
+1

Ik gebruik gewoon wat voor handen is.

Voor mijn eigen auto gebruik ik wel een willekeurige goede shampoo in de juiste dosering, hetzij uit het losse polsje, maar met beleid.

Bij andermans auto kieper ik er een scheut shampoo (om het even welke) in, daarna moet er meestal toch gekleid en gepolijst worden.
 
Voor een poets polijstbeurt gebruik ik de BTBM en bij de 1 of 2 weekse wasbeurt gebruik ik de Sour power:rules

Heb bij mijn laatste bestelling de Mothers wax california gold car wash gekregen, deze nog niet getest, voorlopig weer genoeg shampoo:ja
 
Mijn stem geldt niet....sorry,wilde resultaten bekijken!!!
moeilijk,moeilijk....duragloss(Yummie,thanks joost heb een kleintje aangeschaft)britemax erg fijn maar snel OD!,meguiars wax and wash(jammer erg zeldzaam!)AutoBrite -Citrus perl(thanks by ivo's)
 
Ik ben ook een aanhanger van de BTBM shampoo :heart_eyes:
Werkt geweldig goed, tast de waxlaag niet aan en ruikt heerlijk. Meer hoeft dat niet te zijn :)^
 
Naar aanleiding van alle lovende kritieken op BTBM heb ik die ook aangeschaft terwijl ik nog een bijna volle fles Meg's NXT had staan. De BTBM is wel makkelijker meenemen naar de wasbox in z'n kleine flesje maar ik dnek dat ik de NXT prettiger vindt wassen. De BTBM lijkt minder te schuimen en vuil wat minder af te voeren dan de NXT. Als ik met de mitt over de wagen ga staan de bellen nog een beetje op het dak terwijl de BTBM al is doodgeslagen. Bij de NXT zie je ook een soort 'droge plekken' ontstaan waar de componenten van de NXT kennelijk de cohesie tussen het water opheft. Misschien is dat laatste wel helemaal niet goed hoor en trekt het de hele waxlaag aan gort, ik weet het niet ;).

Het blijft een gevoelskwestie en ik heb geen wash-off gehouden tussen beide shampoos. Ik vote echter wel voor de NXT.
 
Ik heb vorige week ook voor het eerst de BTBM gebruikt op 2 auto's en vond het absoluut niet tegenvallen. Vond het prettig werken.
Gebruik je de juiste dosering.
 
@Chasake, volgens mij ben je nu 2 verschillende soorten aan het vergelijken exacte verschillen zullen de pro's wel kunnen vertellen maar ik meende dat er toch wel een degelijk verschil is tussen de btbm en de nxt heb ze beide maar de nxt nog niet gebruikt, zal hem de volgende keer eens testen:rules
 
@Chasake: durf hand niet voor in het vuur te steken ivm de NXT ( tov de Gold Class ) maar wellicht een interessant stukje leesvoer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk vindt ik het zeer moeilijk om een product boven of onder een ander product te plaatsen als er zo iets is als de beste...
Als iets voor jou werkt is het toch goed?. je moet zelf tevreden zijn over het behaalde resultaat.
Juist als 1 roept; A is het beste, en een aantal dat overnemen koop ik liever B. ]d~^

Mensen zijn net schapen.. Er zijn een aantal mensen zeer rijk geworden op de beurs met het bespelen van dit gevoel.. :-"
 
Ik vind dit toch echt persoonsgebonden hoor.. ;) Ik lees hier enkele bij bij CG Glossworkz voor geen meter werkt, bij mij geeft dit het beste resultaat :heart_eyes: en ik heb wel een antal shampoos om mee te vergelijken :
- Poorboys ss&s
- BTBM
- Meg's Gold wash
- Gloss-it shampoo
- Smart Carwash

en voor de velgen Simoniz wash en wax
 
Was al een jaar met de DDJ BTBM maar de laatste keren SS&S van Poorboy's gebruikt en moet zeggen dat ik er meer glans uit haal dan de Dodo na het wassen, zeker als ik er dan nog eens over ga met Spray & Gloss, ideale combinatie voor mij.