• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is nou een goede insectenreiniger?

bjornl

Detailing rookie
21 okt 2014
205
0
35
Ik ben opzoek naar een goede insectenreiniger voor mijn auto.
Nu is het aardig boenen op de vliegen met het wassen, wat voor insectenreiniger kan ik hier het beste voor gaan gebruiken om voor het wassen mee in te spuiten?
 
Ook al eens zo'n doek geprobeerd ?

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Mesh_Microfiber_Bug_Towel_39x39cm_PB_MMBUGT_101031
 
Nee tast je wax laag niet aan. Als je afspoelt lijkt het van wel (geen beading effect) maar na een regenbui na uiteraard het wassen enzo is de beading gewoon weer aanwezig.
 
Die doek heb ik nog niet eerder gezien, wat zou nou sneller/prettiger werken? een spray of een doek?
Bij de spray kan je voordat je de auto wast, hem even inspuiten met een insectenreiniger en vervolgens wassen waardoor de insecten etc gemakkelijk er af te wassen zijn.
 
Zelf gebruik ik sinds kort Poorboy's World Bug Squash, deze gratis bij een bestelling gekregen en werkt super.
Auto afspoelen, Bug Squash opsprayen en je normale wasbeurt geven. Je veegt de insecten zo mee.
 
Alle 'insecten verwijderaars' tasten je waxlaag aan hoor, zo ook de AF Citrus Tar & Glue.
Uiteraard ligt het eraan of je het puur gebruikt, hoe lang het intrekt, etc. etc.
Persoonlijk fan van PB Bug Squash, JA het tast de waxlaag aan.
Nou en..? Lekker laagje wax smeren elke paar weken, gaat die ook eens op :)
 
bjornl;n422718 zei:
Die doek heb ik nog niet eerder gezien, wat zou nou sneller/prettiger werken? een spray of een doek?
Bij de spray kan je voordat je de auto wast, hem even inspuiten met een insectenreiniger en vervolgens wassen waardoor de insecten etc gemakkelijk er af te wassen zijn.

Ik was de Ford nu 1x per 2 a 3 weken. De Ford gaat regelmatig de dijk over richting Enkhuizen of richting Middelburg & Vlissingen.
Je kan je voorstellen dat die hier en daar wel een mug meepakt, zeker op een witte wagen zie je dat heel goed.

Ik spuit de auto af (lijken blijven vaak zitten), dan was ik de auto met een washmitt icm gyeon bathe of Dodo BtbM. Als laatste doen ik de voorbumper en spiegels. Na de ronde met de wqashmitt doe ik de bug towel in de wasemmer en wrijf daar zo de insecten resten ermee af. Hoef daar niks aan in te sprayen of voor te weken. Zelfs na 3 weken gaan ze er zo af zonder extra moeite.
 
Ik zit even te kijken, maar ik zie dat ik al Valet Pro Citrus Tar & Glue remover heb. Is dat ongeveer hetzelfde product? In de review hiervan staat dat het verkleuring oplevert als het op plastic delen komt. (en dat moet ik niet hebben)

Ik heb dus 3 vragen:

1. Is Valet Pro Citrus Tar & Glue remover ongeveer hetzelfde als Auto Finesse Citrus Power Bug & Grime Remover?
2. Zorgt de Valet Pro inderdaad voor vekleuring van plastic delen?
3. Krijg je met de Auto Finesse (ook) verkleuring op de plastic delen?
 
Juffer1;n422751 zei:
Ik was de Ford nu 1x per 2 a 3 weken. De Ford gaat regelmatig de dijk over richting Enkhuizen of richting Middelburg & Vlissingen.
Je kan je voorstellen dat die hier en daar wel een mug meepakt, zeker op een witte wagen zie je dat heel goed.

Ik spuit de auto af (lijken blijven vaak zitten), dan was ik de auto met een washmitt icm gyeon bathe of Dodo BtbM. Als laatste doen ik de voorbumper en spiegels. Na de ronde met de wqashmitt doe ik de bug towel in de wasemmer en wrijf daar zo de insecten resten ermee af. Hoef daar niks aan in te sprayen of voor te weken. Zelfs na 3 weken gaan ze er zo af zonder extra moeite.

Mijn vriendin heeft ook een witte auto, en deze had ik afgelopen weekend gewassen.
Toen liep ik tegen het probleem dat vele vliegenplekken er alleen af wouden door erg te boenen met de washmitt en dat wil ik juist voorkomen.
Dus eigenlijk na het wassen nog even met iets sop en de BUG Towel over de voorzijde,spiegels (vliegen/insecten plekken) en klaar ben je?
Apart dat deze doek eigenlijk na mijn idee bij weinig mensen bekend is ipv een insectenreiniger spray.

Zoals ik het hoor is het dus beter om met zo'n doek de insecten te verwijderen dan met een insectenreiniger voor je waxlaag.
 
Jansen;n422761 zei:
1. Is Valet Pro Citrus Tar & Glue remover ongeveer hetzelfde als Auto Finesse Citrus Power Bug & Grime Remover?
Ik zou de Valet Pro Citrus Tar & Glue remover alleen gebruiken voor hetgeen al op het label staat: teer en lijmresten.
 
Ik heb zelf allerlei insectenreinigers geprobeerd. Degene die ik nu het beste vind is de Insectenreiniger van de nieuwe Perfect Finish lijn van Turtle Wax. Het schuimt goed en werkt beter dan Valma (op de tweede plaats voor mij), Autofinesse of PBW. Je tast wel je waxlaag aan. De vraag is alleen, maakt dat wat uit op je bumper spuiten dat gedeelte heeft toch al veel steenslag en heeft toch niet veel oppervlakte, toch? Want de meeste vliegen zitten op je bumper en voorruit, op de motorkap heb je amper vliegen.