• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glasreiniger is het best?

Nooit glasscleaner rechtstreeks op de ruiten sprayen, dat is verspilling en het kan op je lak komen. Doe het zo! ;)
 
Haha laatst op me werk....

Me collega's wilden mij even laten zien hoe ik de douchcabine's moest reinigen (sta op de sanitair afdeling)

En niets hielp haha alsmaar strepen en vreemde vlekken... Dus ik zo van, probeer het eens met een microfiber doekje en sproei het eerst daar op. Nooit me willen geloven natuurlijk, maar toch proberen. En het lukte:D (nu alleen nog even slijmen bij de baas voor een gallon Glass Cleaner Concentrate + bijbehorende fles en sprayer (met nog wat mf-applicators) :rules

Maar van de week ook even spray and wipe getest op het werk ook. Werkt echt geweldig :)
 
Patrick zei:
Ik heb soms het probleem met die van Meguiars dat ik vlekken krijg in alle kleuren.

Waarschijnlijk bedoel je 'vlekken' zoals op onderstaande foto?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Heb/had ik ook 'last' van bij de Peugeot 206.
Wat ik ook deed en op welke manier ik het ook schoon maaktte, onder een bepaalde hoek zag je deze 'vlekken' of 'wolken'.

Een verklaring kan zijn dat de Peugeot 206 getint glas af fabriek heeft. Een andere verklaring kan zijn dat de achterruit en zijruiten van gehard glas zijn en de voorruit van gelaagd glas.

Bron: Forum Meguiars waar ik deze vraag ooit gesteld had ;)
 
Gebruik nu de glass cleaner concentrate van Meguiars en daarvoor de NXT glass cleaner van Meguiars die ik overigens naar hubba bubba vond ruiken. Het smaakt er alleen niet naar :)
Spuit het eerst op een microfiberdoek en niet direct op je ruit. Zonde van je produkt en het dwarrelt over je hele auto.
 
ben ik dan de enige die APC van PB gebruik :-"

Werkt perfect doormiddel van op een microfiber doekje sprayen en dan de ruiten reinigen.
 
Pascal-X zei:
ben ik dan de enige die APC van PB gebruik :-"

Werkt perfect doormiddel van op een microfiber doekje sprayen en dan de ruiten reinigen.
In welke mengverhouding met water gebruik je het op je ruiten?
 
WaxWizard zei:
Gebruik nu de glass cleaner concentrate van Meguiars en daarvoor de NXT glass cleaner van Meguiars die ik overigens naar hubba bubba vond ruiken. Het smaakt er alleen niet naar :)
Spuit het eerst op een microfiberdoek en niet direct op je ruit. Zonde van je produkt en het dwarrelt over je hele auto.
Ik overweeg ook megs glass cleaner concentrate en gebruik nu NXT glasscleaner. Kan je aangeven of je een verschil tussen beiden merkt?
 
De NXT versie laat een waterafstotend laagje achter, de detailerlijn versie niet. Daarentegen is de detailerlijn spotgoedkoop: 40liter voor 3 tientjes!
De reinigende werking is net zo goed!
 
Dibbuz zei:
De NXT versie laat een waterafstotend laagje achter, de detailerlijn versie niet. Daarentegen is de detailerlijn spotgoedkoop: 40liter voor 3 tientjes!
De reinigende werking is net zo goed!

Geen verdere uitleg meer nodig.
 
Tim zei:
Spray & Wipe is veel veelzijdiger dan NXT Glass Cleaner! Misschien niet zo goedkoop als de concentrate, maar wel veel makkelijker multi-inzetbaar.
En het lijkt mij dat PB's Spray & Wipe geen kwaad kan op je lak itt NXT Glass Cleaner of Meg's Glass Cleaner Concentrate.
 
Die Meguiars Glass Cleaner Concentrate verdun je dus 1 op 10... Gebruik je altijd die verdunning of moet je nog voor zwaardere vervuiling minder verdunnen ?

Kan je de GCC ook als ruitensproeiervloeistof gebruiken ?
 
ik heb nu als ruitensproeier, gewone shampoo, van autoglym. de bodyworl shampoo conditioner.

werkt prima.. liter water, met heeeeeeel klein beetje shampoo

zo kom ik ook van die shampoo af..
 
goed dat je het zegt!!!
heb ik eigenlijk niet bij stil gestaan..
als hij op is.. moet ik er weer anti-vries in doen

moet alleen nog kijken welke
 
Bedankt voor de interessante informatie, maar niet echt wat ik vroeg :) Wil dus weten of die GCC daar ook voor gebruikt kan worden. Zo is ie mogelijk nog multifunctioneler inzetbaar (naast inzetbaar in het huishouden.)
 
Waarom zou je de GCC sterker maken? Ik neem aan dat je de ramen eerst wast?

Ik gebruik de GCC als allerlaatste stap, even op een ECA sprayen, ramen afnemen en met een dodo ramendoek afnemen.