• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glasreiniger is het best?

Leonneke zei:
Glass Scrub is super inderdaad. Die Glass Polish reinigt prima. Maar vertel er liefst ook bij dat je daarna heel je auto onder de 'resttroep' heb zitten. Wat een friemel-cure-korrel-meel-zooi !!!
Haha je hebt gelijk. Ik neem meestal een applicator die ik inspray met wat S&W. Glass Polish goed inwrijven en meteen afnemen voordat het droog is. Geen stof, gefriemel etc.
 
ik gebruik vaker een glasreiniger van kenso auto chemie. Paar vrienden van me gebruiken daar vaker producten van omdat het haast nix kost. Je raam word toch vies als je veel rijd, dus ik maak m 1x per week schoon van buiten. Krijg je zo'n mooi spiegeleffect van op je raampjes:cool: bling bling hahaha:D Misschien ook een handige tip om regelmatig de rubbers van je ruitenwisser schoon te maken? krijg je geen strepen met regen enzo.
 
Ha die turtle ja...vergelijkbaar met een paar eetlepels bloem op je ramen als dat opdroogt, kan je geheid weer je wagen wassen om alles weg te spoelen. Maar de ruit is wel proper :)_[]
 
Ik gebruik sinds een aantal maanden Spray and Wipe voor mijn ruiten. Ik heb echter de laatste tijd telkens een waas bij het wissen. Dit gaat niet weg na het reinigen met Spray and Wipe. Ik heb dit al vaker gahad in de winter. Voorheen gebtuikte ik spiritus, daar kreeg ik het wel mee weg. Ik heb het gebruik van spiritus echter afgezworen, nadat ik hier op het forum ergens gelezen had dat dit "olieachtige" vlekken in de ruiten kan veroorzaken.

Eigenlijk zoek ik dus iets wat even goed reinigt als spiritus maar zonder da nadelen daarvan. Zou de NXT van Mguiars beter reinigen dan Spray and Wipe?

Geeft de retail versie van de NXT geen waas doordat het die waterafstotende laag achterlaat? Over producten als Rain Clear e.d. ben ik daardoor niet te spreken. Wat ik daarvan heb geprobeerd gaf altijd een vervelgende waas bij vochtig weer, net alsof de ruitenwissers daarover heen gleden, zonder het vocht "te wissen".

Ik vind de Spray and Wipe overigens wel fijn in gebruik. Als er vogelpoep op de auto zit ga je gewoon over met het zelfde spul erover heen, of het nu op de lak is of op glas.
 
@Nici, als alternatief voor spiritus kun je wellicht Provision Glass Scrub gebruiken. Daarmee 'scrub' je alle vuiligheid er vanaf en het is een goed middel om toch wat extra reinigingskracht te krijgen dan de vele andere ruitenreinigers.
 
Ik was al bang dat dat product langs zou komen. Dit heb ik een maand geleden met een schuursponsje aangebracht om van zo'n waterafstotende laag (die vanaf de garage) op de vooruit zat, af te komen. Nu zal de fout wel in het schuursponsje gezeten hebben (ofschoon ik ook gelezen heb over iemand die een orangje pad ervoor gebruikt had), maar ik heb nu allemaal fijne krasjes in de ruit zitten, waarvan ik hoop dat ze me daar bij de meeting in Lelystad misschien mee kunnen helpen. Het is overigens ook zo'n gedoe om dat spul niet over de hele motorkap te laten lopen. Ik heb op dit moment dus eigenlijk meer behoefte aan een normale reiniger goede reiniger, waarmee ik maar één keer over het raam hoet te vrijven.
 
Dat zit echt in het schuursponsje, glass scrub werkt gewoon perfect maar hoe kom je erbij om het met een SCHUURsponsje aan te brengen? Dat is vragen om problemen.
Ben bang dat het nog een kunst gaat worden om die eruit te krijgen.
 
gewoon langs de zeeman / action / wibra o i d gaan, en daar een mitt halen..

dan ZO aanbrengen / scrubben..klikkie doen
 
Ik dacht dat het op glas geen kwaad zou kunnen, omdat ik hier ergens in een topic over glas polijsten gelezen had dat glas zo hard zou zijn. Maar ik begrijp dus dat een schuursponsje toch iets te grof is (?):sob:

Maar even los van mijn blunder met het schuursponsje, is er inderdaad geen beter glasreiniger dan Spray and Wipe. Ik zie me met Glas Scrub niet s'avonds nog even de vooruit gaan doen (ondanks dat ik er best van overtuigd ben dat dat meer vuil zal verwijderen dan een glasreiniger, ook zonder schuursponsje). Met Spray and Wipe (en voorheen spiritus) doe ik dat wel.
 
Glass Cleaner Concentrate van Meg's doet het ook goed lees ik overal :)

Idd in de avond zou ik ook niet de gaan scrubben, ff wachten op een overdag momentje voor de voorruit ( rest mag ook, geen must )
 
Het klinkt raar... maar harde oppervlakken zoals glas en hele harde lakken, kunnen ook redelijk snel krassen, probleem daarbij is dat je de krassen er heel lastig weer uit krijgt. De naam zegt het ook al: schuurspons. Ruitenwissers kunnen glas ook krassen, zeker als er zand tussen zit, dus dan kun je wel raden wat eej schuursponsje zou kunnen doen, maar ja, het is lullig, maar door schade en schande leer je.
 
@stimpy68: ja, ik beschouw het dan maar als een leermoment.:sob: Normaal ben ik super voorzichtig met alles wat mijn auto betreft, was ik dat nu ook maar geweest. Hopelijk kan ik mijn fout nog herstellen:schaam.