• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glasreiniger is het best?

Kan wel, weet alleen niet of het ook in de winter aan te raden is. Uiteraard veel meer verdunnen (1:40 ofzo)
 
waarom zou hij niet als ruitensproeier vloeistof kunnen?
ik denk dat het prima kan, maar zou hem dan 1:30 doen, dan is hij iets dunner

1:5 zou sterker moeten zijn, dus zou je hem voor zwaardere vervuiling kunnen gebruiken, al zou ik als het niet sterk genoeg is, naar een glass scrub o i d grijpen

ik zie alleen net dat je op moet passen met winter / vrieskou als je het als ruitensproeier gebruikt:D

edit:
shit,, buiten slimmer, zijn ze nog sneller ook!!}:)w
 
Zo om hier even op terug te vallen:

Ik gebruikte altijs Spray & Wipe.

Nu is het zo, dat die wel veelzijdig is en lekker makkelijk.
Maar overal waar ik het op gebruik, (geen ramen) krijg ik vlekken die die achterlaat.
Dus dat die niet goed reinigt.

Op de ramen zelf, heb ik er helemaal geen problemen mee.

Alleen nu wil ik weer wat anders. En neig terug naar Meguiar's. (Zoals een goeroe zei: Find what you like, and use it often)

Dus zijn er nog twee opties.

de Meguiar's NXT Glas cleaner 710ml. t.w. €12,-

Of de Glas Cleaner concentrate uit de Detailer lijn. 40 liter voor 3 tientjes.
+ dan de nog bij behorende sprayfles.

Echt een ine mine mutte kwestie voor me :roll

En wat zou wijsheid zijn....
Koude tijden zijn er weer, dus zullen enkel de ramen iets wat vaker schoon gemaakt worden denk ik.
 
Ik heb zowel de gewone glass cleaner als de concentrate. Ik heb de gewone maar aan mijn zus gegeven. Vind de concentrate veel fijner en beter werken.
 
Ik gebruikte altijd de NXT glass Cleaner, geweldig spul :)^ Maar sinds ik de Spray and Wipe ontdekt hebt, is het die geworden, reden: mijn ramen zijn nu voorzien van Provision Rain Clear, de waterafstotende eigenschappen van de NXT heb ik dus niet meer nodig (voor zolang het bleef zitten) en de Spray and Wipe is multifunctioneel!
 
Ja spray and wipe is ook multifunctioneel, maar daar hebruik ik hem te weinig voor.

Doe er nu eigenlijk alleen maar mijn ramen mee.

En voor de rest van de auto doe ik een APC-tje waar nodig.

(en kan vermoedelijk een gallon Glas Cleaner Concentrate declareren op me werk douchecabines/spiegels e.d.) :grinning:

Ben daar nog altijd op zoek naar de ultieme glasreiniger, die geen strepen of iets achterlaat. En tot
op heden is het me daar nog niet fatsoenlijk gelukt :p
 
Ik ben nochtans heel tevreden over de NXT Generation Glass Cleaner, maar ik heb in de toekomst genoeg aan de gewone Glass Cleaner Concentrate ism de provision.
Ik heb altijd een streeploos resultaat met de NXT Glass Cleaner ik vind het super spul en zuinig!
 
Spray en wipe heb ik afgelopen weekend op een evencoat applicator gespoten en daarmee de ruiten afgenomen. Reiningen ging perfect maar niet met streeploos resultaat!

Ik heb na het reinigen de evencoat applicator omgedraaid om met de droge kant het rest product af te nemen zodat de ruiten mooi droog zijn. Vervolgens nog na geboend met de Dodo Mint Merkin. Vanmorgen bij het starten van de auto waren de ruiten toch iets beslagen en zaten deze vol strepen van de spray en wipe.

Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen met spray en wipe?

Voor nu ga ik weer terug naar de glass cleaner van megs dat gaat veel beter, spray en wipe lijkt te vettig/niet streeploos op mijn ruiten.
 
Autoglym glass polish:)^
Gewoon aanbrengen op de ramen zoals een wax, en afnemen met een MF glas doek.
Ramen zullen proper zijn, en het zal je zeker niet meer tijd kosten dan een spray.
En direct streeploos.
Ook condens heb je minder last van, wat wel leuk is tijdens de wintermaanden.


Voor de snelle klusjes (lange ritten/op vakantie/enz...),heb ik wel steeds een flesje CG streak free window cleaner in de wagen liggen.
 
@jim

Is dat toevallig deze? Twijfel zelf namelijk tussen die van autoglym of die van meguiars.
 
Klopt maar de Provision Glass Scrub werkt als je een product in die hoek zoekt beter! En zelfs de Turtle Wax Glass Polish doet niet onder voor de Autoglym variant. :no
 
-Dries- zei:
NXT is erg prettig, maar de waterbestendige laag blijft maar een week zitten...

Dat ervaar ik toch heel anders, maar dat kan ook komen door de ProVision die eronder zit. Zelfs na weken en ook na gebruik van de ruitensproeier zie ik nog duidelijk beading op de voorruit. En bij een beetje snelheid lopen de druppels nog steeds snel de ruit af.
 
@Tim
Provision heb ik nog niet gebruikt. DE TW variant schijnt inderdaad ook goed te zijn. Autoglym is een beetje jeugdsentiment vandaar dat er regelmatig op terugkeer. En eerlijk is eerlijk. De verpakking ziet er een beetje sober en niet echt aantrekkelijk uit maar er zitten enkele hele goede produkten in hun assortiment die soms geen dr*l kosten.
 
Tim zei:
Klopt maar de Provision Glass Scrub werkt als je een product in die hoek zoekt beter! En zelfs de Turtle Wax Glass Polish doet niet onder voor de Autoglym variant. :no

Glass Scrub is super inderdaad. Die Glass Polish reinigt prima. Maar vertel er liefst ook bij dat je daarna heel je auto onder de 'resttroep' heb zitten. Wat een friemel-cure-korrel-meel-zooi !!!