• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wetsand machine prijzen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ dieselmaniac,

ik neem aan dat je bedoeld dat wetsanden met een apparaat niet geschikt is voor een detailer zoals de meeste van ons?

Wetsanden met de hand is ook niet echt een optie. Vooral met de hand/vingers is een no go.

Je drukt met je vingers "door" het papier heen waardoor je schuurbanen krijgt die lastig weg te krijgen zijn.

Met een machine krijg je een mooie egale spiegelglad resultaat.
 
@patrick,mooie prijs voor een absoluut top machine:ja
voor zo'n bedrag kan je eigenlijk niet veder zoeken lijkt mijn
 
Een DAP is ook geschikt als wetsandmachine... maaaaaaaaaaaaaaar en daar komt ie:
Net als bij polijstmiddelen (grof, medium en fijn) heb je dat bij machines ook.

Dus: een 7mm excenter is grover dan een 3mm machine.
Wil je echt goed afbouwen na een 7mm machine dan zal je afmoeten bouwen met een 3mm machine. Of nog mooier, eerst 5 en daarna 2.

Omdat je geen 3machines aan wilt schaffen is een 2-3mm machientje ideaal.
En of dat ding nou van Festool is of een Black & Decker/Bosch, zodra dat ding 2-3mm heeft is het goed.
Een een 2-3mm Bosch gevalletje is niet zo duur dus prima door TS aan te schaffen al dan niet 2e hands (wel goed schoonmaken).

Zo ook in pads kan je kiezen, bartr123 heeft mij een aantal abralons verkocht die niet zo duur zijn, er zijn ook Festool schijfjes die het gewicht in goud zijn zo ongeveer.

Overal zit kwaliteit in en kwaliteit kost nu eenmaal geld, kwestie van proberen of het goed genoeg werkt.
Misschien dat je met een Bosch machine en abralons perfect uit de voeten kan.

Na deze zinnige post is het uiteraard beter als er een beetje gekeken kan worden naar de leesbaarheid van een bericht, zo krijg je wel betere reacties waar je meer aan hebt.
Voor verdere vragen verwijs ik naar het machinale detailtopic:
https://forum.Carclean.com/threads/machinaal-sanding-topic.4516/

Deze gaat :slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.