• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winter 2012, welke beschermlaag geef jij je heilige koe?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Mensen,

De herfst doet bijna alweer zijn intrede, het slechte weer komt er weer aan en voor we het weten rijden de strooiwagens alweer rond.

Daarom ben ik alvast eens na gaan denken over welk product ik komende winter op de Golf ga aanbrengen. Ondanks dat ik mijn collectie fors heb
uitgedund blijft er nog genoeg over. De Lm. velgen komen in iedergeval in de C Quartz, heb daar goede ervaringen mee op de zomer velgen.

Wat de auto zelf betreft twijfel ik nog tussen:
- DJ SN Hybrid
- Carlack Sealant + Autoglym HD Wax
- AF Power Sealant

Over deze laatste ben ik nog op zoek naar wat leesvoer, dus als iemand wat weet houd ik mij aanbevolgen.

Nou, benieuwd naar wat jullie keuze wordt!

Grtz
 
Ik ga gewoon voor de 2 laagjes Ibrido.
Aangebracht na een rondje Finale.

Standtijd is dan lang zat (ik zal tussentijds toch wel een extra laagje aanbrengen).
 
C-quartz , en 1 week erna Wolfgang Deep Gloss Paint sealant.

Daarna gaat hij de garage in, een daily moet ik nog halen, denk een Lupo/Arosa oid....
 
2 lagen Auto Finesse Power Seal afgetopt met Dodo Blue Velvet
En het dak (carwrap) krijgt zoals altijd een laagje Reload
Wielen krijgen geen wax, want dat zijn lelijk geverfde winterwielen........
 
1 laag Power Seal machinaal verwerkt en daarna eventueel toppen met een waxje, omdat het kan :cool:
 
De Primera:

Wolfgang glaze
Wolfgang DGPS
Wolfgang Fuzion

De Corsa:

DJ LP glaze
Wolfgang DGPS
DJ SN 2.0

Ja, ik doe bewust een glaze aangezien ik de auto`s regelmatig van een frisse wax voorzie.
 
Mijn mondeo komt in één laagje G-Techniq C1+ en één laagje G-Techniq EXO te staan, zowel de lak als de velgen, de ruiten krijgen twee lagen EXO.
 
Cquartz op de Corolla, getopt met sv shield. Op de Yaris van mn vrouw komt de blackfire sealant, getopt met glasur .
 
Ik denk dat ik dit jaar ga voor de Wolfgang deep gloss paint sealant, met daarna 1 of 2 laagjes Supernatural erover heen of Collinite 915. Hierna na wasbeurtjes bijhouden/boosten met Supernatural Acryllic spray sealant of Reload... Eigenlijk ben ik er dus nog niet uit, zie ik nu......
 
C.Guartz en mijn plan is deze op te brengen bij de meeting in Kampen die hopelijk komrn gaat.
 
De Ibiza krijgt twee lagen Collinite 476S. Tussendoor, mits het weer het toe laat, wassen en met een detailspray als Red Mist bijhouden. Velgen zet ik in de Wheelsealant van Poorboys.