• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winter 2012, welke beschermlaag geef jij je heilige koe?

wielen staan in de plastidip. Auto krijgt een rondje finale en ik ga dit jaar voor 2 laagjes collinite 476
 
Heb er niet echt een idee van, maar is voor de winter een sealant beter dan een wax? Ik heb zelf de 845 (superwax) en de Mother's FX Synwax. Wat zou ik best aanbrengen als winterbescherming? Een laagje Synwax en aftoppen met een laag of twee 845? Omgekeerd lukt waarschijnlijk niet met de solvents van de Synwax?
 
845 heeft ook flink wat solvents in zich hoor, dus maakt niet echt uit in dit geval denk ik.
Gewooon lekker 2 lagen 845 zetten, verder niets ;)
 
Ik denk te gaan voor combo Meg's M21 + Colli 476s.
Op de ramen Rain X. (allemaal:-" )
De Wieldeksels ook in de Colli 476S.

Grtz
 
ik heb het gevoel dat blackhole de standtijd van m16 en colli behoorlijk doet teruglopen. Tevens zie ik nooit een verschil tussen voor en na bij blackhole. Ik laat het daarom maar achterwege de laatste tijd
 
Ik denk dat de auto's bij ons in de CG m-seal komen met daar boven op 1 à 2 laagjes collonite (alleen nog geen idee welke).
 
jjonkie zei:
ik heb het gevoel dat blackhole de standtijd van m16 en colli behoorlijk doet teruglopen. Tevens zie ik nooit een verschil tussen voor en na bij blackhole. Ik laat het daarom maar achterwege de laatste tijd
Ik heb dat juist weer niet, ik merk geen terugloop in standtijd al is dat erg lastig te beoordelen tenzij je een 50/50 doet op een motorkap.
De extra glans is bij goed polijsten minimaal maar de verwerkbaarheid van een wax is vele malen beter dan een ontvette lak.

Als ik een pasta waxje op een glaze smeer gaat dat veel makkelijker dan als deze ontvet is, dan gaat het een heel stuk stroever.
Alleen dat is al een reden voor mij om een glaze te gebruiken.
 
Ik laat de auto altijd in de garage staan als er sneeuw/pekel op de wegen aanwezig zijn. Ik heb niet eigenlijks niet eens een auto nodig, ik heb alleen een auto voor de hobby.
 
de lak wordt inderdaad lekker glad van een glaze. Wellicht geeft mij dat een gevoel van mindere hechting en heb ik daarom het idee dat het minder lang een mooie beading geeft.

weinig wetenschappelijk dus. Mind setting.....
 
Sommigen waxen zijn wel ontwikkeld om te hechten op de ingredienten van een glaze. Zelden wordt een wax/sealant ontwikkeld op lak die ontvet is met alcohol o.i.d., dat doet een normale consument namelijk niet.
 
Oke, stof tot nadenken :)

Ga morgen dus beginnen met de Charade, uni lak rood. Zal daar weer eens blackhole of M7 (uit de oude doos) op proberen. Beetje voeding kan geen kwaad.
 
Ik wilde eigenlijk nog een laagje Ibrido aanbrengen op de Ka. Laatst gepolijst en voorzien van Auto Finesse Powerseal en een laag Ibrido. De Powerseal machinaal aangebracht maar laatst ergens gelezen hier op het forum dat je deze moest ''inwerken''. Is dat net als een glaze bijvoorbeeld dan. :weetniet
Anders doe ik een nieuwe laag Powerseal en dan op de juiste manier aangebracht en daarna Ibrido.
 
Doorgaans moet je een glaze inwerken en daarna even laten curen en dan afnemen. Een sealent aanbrengen,laten curen en afnemen. Correct me if wrong.
 
Zo had ik het ook gedaan alleen dacht ik dat het bij de Powerseal anders moest. Zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.

edit: gevonden. Hier wordt het toch wat langer ingewerkt.

&feature=player_embedded
 
Frogs zei:
Welke wax hecht dan goed op glaze?
Denk bijvoorbeeld aan Mother's step 1, 2 en 3. Die stappen maken ze niet voor niets.
Wil ook niet zeggen dat het totaal niet zou hechten als je het niet zou doen.
Het is gewoon erg lastig te controleren en als een wax minder zou hechten door een glaze hoeveel dat zou schelen.
Is dat maar een week of 2 minder of een maand of langer.
Gewoon doen wat je zelf goed hebt ervaren, ik kies voor de glaze en neem de eventuele verminderde duurzaamheid er gewoon lekker bij :)