• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer polijsten welke middelen ?

Is 1 grit guard emmer genoeg of heb ik er echt 2 nodig ?

Het voordeel van deze emmers is dat ze superstevig zijn, een grote inhoud hebben van 19L en de Grit Guards + alle andere toebehoren er voor gemaakt zijn. Past dus gewoon lekker. :p

Je kan ook gewone emmers kopen, zolang ze maar veel inhoud hebben, de Grit Guards erin passen en jij via de ''2-emmer methode'' werkt. :p
Veelal koop je niet ''effe'' dit formaat en kwaliteit emmers bij de plaatselijke winkels, dus ik zou zeker eens gaan sparen voor de Grit Guard - producten, voor later.



Greetz
 
Ik neem nu 1 grit guard emmer met grit guard
En de volgende bestelling weer een emmer met grit guard zat ik te denken.

Ik was nu de auto ook via de 2 emmer methode.

Wat is dan verstandig om de grip guard emmer als schone te houden of juist andersom ?
 
Tsja, heb je het echt nodig? Ik gebruik regelmatig al het water tot op de grit guard uit mijn wasemmer, dus ik zou zeker geen kleinere willen. Aan de andere kant gebruik ik ook een erg dorstige wash mitt (wookies fist), dus je zou met een andere washmitt en een emmer van 10-15 liter misschien ook toe kunnen.

Dit zijn gewoon hele mooie, stevige emmers, hoe vreemd dat ook mag klinken. Toen ik op het punt stond emmers aan te schaffen dacht ik wel ergens een zelfde emmer te kopen voor minder geld, maar die heb ik nergens kunnen ontdekken.
 
2 is ideaal. Maar je zou voorlopig 1 emmer met grit guard voor shampoo kunnen gebruiken en 1 gewone emmer ernaast met schoon water alleen om je wasmitt goed uit te spoelen, wat er nog in blijft raak je wel weer in je sopemmer kwijt. Ik doe dus in de schone sopemmer de grit guard.
 
Jep, zo doe ik het ook. Ik heb 2 emmers, 1 Grit Guard. Deze stop ik in de Vuil-Water-Emmer, want hier komt het meeste vuil in en dat wil ik op de bodem houden.

Mijn volgende bestelling bevat een 2de Grit Guard en een washboard.

(Zo zie je maar, Jelle... Ook wij moeten wat sparen en wachten voordat het er is, haha! :p )
 
... Okeee... Al mijn spullen staan bij een detail... niet in de schuur.... :confused:

VOnd nog wél mijn ZomerPrep-slipje tussen de lege flessen APC en S&W! Hah! :D ... :p ... :mask:
 
De spullen zijn binnen YEAH !

Nu heb ik nog een vraag.
Nu heb ik scholl s3 en s30 polijstmiddel.
Dan moet ik eerst de s30 en dan de s3 gebruiken tot als ik naar de grit kijk.
Met welke foam kan ik dat het beste doen ?

Zelf dacht aan bij de s30 de Orange pad te gebruiken
en bij de s3 de witte of zwarte pad te gebruiken.
 
Precies andersom Jelle. Eerst S3 dan S30.
De Oranje (cutting) pad is voor S3
De Witte (polishing) pad is voor S30
De Zwarte (finishing) pad is voor glaze of wax.

Hoe bedoel je eigenlijk 'als ik naar de grit kijk'
 
De s30 verwijdert 3000 grit krassen
En de s3 verwijdert 1500 grit krassen.

Ik dacht hoger het getal hoe meer het verwijdert
 
De s30 verwijdert 3000 grit krassen
En de s3 verwijdert 1500 grit krassen.

Ik dacht hoger het getal hoe meer het verwijdert

Bij schuurpapier (daar staat grit voor, ook wel Pxxx) is hoe kleiner het getal hoe grover het schuurpapier.
Bij schuren ga je altijd eerst grof P1000, minder grof P1500, naar minst grof P3000 of hoger.
P1500 is dus grover dan P3000 en daarom dus eerst S3 dan S30.

Waar zijn de gele en rode pas dan voor ?
De Monello Raffini pads lijn is als volgt,
Van grof naar fijn :
Geel = Cutting + Scholl S3
Oranje = Light Cutting + Scholl S3
Groen = Heavy Polishing + Scholl S30
Wit = Polishing + Scholl S30
Zwart = Finishing + Glaze
Rood = Finishing + Wax
 
Daar heb ik wat aan, bedankt !

Nu heb ik een witte, gele, Orange, zwarte en rode pad.

Nu zeg jij geel en Orange s3
Kan ik zeker beter eerst de Orange proberen met s3 en kijken wat het resultaat is anders kan ik nog een stapje geoffer.
Zeg ik dat zogoed ?
 
Ikzelf zou het volgende doen :

Op een testplek eerst proberen met Wit en S30 (ik denk dat deze stap heel weinig doet maar toch)
Als deze te weinig doet probeer je Oranje en S30 (kan genoeg zijn, je moet nooit te grof beginnen)
Nog steeds te weinig Oranje en S3 (meeste gevallen wel genoeg)
Extreme plekken of keiharde lak? Geel en S3