• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archie's VW Golf mk2, van verwaarloosd naar netjes?

Zo ik ben net terug van een vriend van me die als schadehersteller werkt. We hadden wat plekjes op de Golf gezien, de rechterdorpel onder de achterdeur/tankopening, of hij kon kijken wat herstellen kost.

Conclusie? Terminale roest. Als hij het voor een vriendenprijsje gaat herstellen moet ik rekenen op minimaal 1200,- schade..............


Rechterdorpel, voor het achterwiel, na wat prikken met een schroevendraaier:
t4zpeg.jpg


Het tankklepje wil ook niet goed meer dicht:
15hmwjn.jpg
 
Ik word er niet goed van op het moment.... Ben ook echt even te depressief om normaal na te denken hoor.......... Ook ivm het gedoe met onze 2 weken terug aangeschafte cabrio (En diens leugenachtige verkopers)
 
Het zit je ook niet mee, zwaar kl*#te gewoon voor je! Zo'n lui zou je het liefst een pijl in hun kont steken en naar de maan schieten.

Sterkte man!
 
Dat meen je niet?! Super kl*te, het is niet alleen de auto, maar ook de passie die ze je ontnemen. Sterkte en succes!
 
Ik ga gewoon lekker in dit topic verder, anders maak ik er zo'n wildgroei van! Sinds vandaag zijn we wederom eigenaar van een oude VW. Wederom een 5 deurs. Maar nu een wat oudere als degene waarmee dit topic begon. Namelijk een 1986'er.

Specs van deze zijn:
1.8 3-traps automaat met 90pk
Stuurbekrachtiging
Elektrisch bediende spiegels
Open dak
Chrome strips rond de ramen en grille
In ongelijke delen neerklapbare achterbank
Stoffen bekleding in de kofferbak
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel

Er staan 167.000km op de klok, want volgens de vorige eigenaar had hij 10jaar ergens stil gestaan. Hij is in 2013 uit Duitsland geimporteerd door degene die hem voor de vorige eigenaar had. Hij heeft lang binnen gestaan schijnt. Toch heeft hij wel een paar plekjes. Op wat krasjes e.d na zit er onder het voorruit een plek. Dat was ooit roest maar is kaal gemaakt en met een lakstift behandeld. Niet mooi, maar geen door geroeste plek daardoor. De rechterdorpel vooraan is niet moeders mooiste, maar nog wel hard en tot slot zitten er 3 deukjes in de motorkap. Verder heb ik, als piet lut, niets kunnen ontdekken!


2il0tpe.jpg



10n712w.jpg



23u687d.jpg



ea5ylk.jpg



125qdt5.jpg
 
Even een fatsoenlijk foto-verslagje doen! Vandaag met de Golf naar de wasbox gereden. Ik wilde toch even weten of het dakje echt waterdicht is en tijdens het inspecteren voor de aankoop voelde ik erg veel zand onder de wielkastranden zitten. Dat moest eruit :p

Daarna even deze foto's gemaakt voor jullie :)


Golf GL!
a08hs9.jpg


2rmwk6b.jpg

2wrizwj.jpg


Het roestplekje onder de voorruit
2vj9ydu.jpg


Beide dorpels, vooraan. Niet heel netjes. Maar wel hard
RV
2iuvyao.jpg

LV
35iywx3.jpg


4i0aw7.jpg


Bij onze vorige Golf was dit behoorlijk krokant. Bij deze totaal niet!
20t2rls.jpg


175ttu.jpg


De deukjes in de motorkap :(
dr5ra9.jpg


Zelf vind ik dit erg leuk! De verkoper verzekerde ons ervan dat zij in ieder geval geen nieuwe hebben gekocht. Maar dat hij zich niet kan voorstellen dat het niet de originele aansteker is. Er is ook nooit in gerookt!
14l7g1u.jpg


20h7ksx.jpg


2l9u00j.jpg


2rohq85.jpg


2u91lae.jpg


2rp772g.jpg


152yhpl.jpg


2wcpu79.jpg


29y1n9f.jpg


iee2d5.jpg


Nog een hele nette tankvulling
2s7e23l.jpg


2rnzdch.jpg
 
Nou het valt mee. Kijk stil is hij niet nee, maar dat wist ik al wel. Het verbruik is echter nog wat anders. Je ziet de tankmeter bijna zakken! We hebben de auto opgehaald in Nederweert dus we meosten 140km terug naar huis (Weesp). Bij aankomst thuis was er al meer als een kwart uit de tank! (tank m'n auto's altijd direct vol na aankoop :) )
 
Ja dat is wel zo wijs.
heb laatst ook nieuwe auto gekocht en de rit terug niet getankt en heeft echt klote gelopen daarna door oude vieze benzine die erin zat.
Na getankt te hebben en flink ermee te rijden is het weg.

Maar ff ontopic
ziet er goed uit de golf
veel poets plezier daar mee