• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hand Autowasstraat

Roelf Zomerman

Detailing rookie
6 jun 2015
1
0
ik vroeg mij af of "we" hier in Nederland ook wasstraten hebben die ik in Dubai had.. wel handwas, maar wel dat alles voor je gedaan wordt.. geen wasstraat (met machines ed), maar een brug (onderkant wassen) en verder sponzen en andere schoonmaak spullen.. (zie foto).. (uiteraard zonder een vermogen kwijt te zijn..)

(niet mijn auto..)..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jawel hoor hier in Eindhoven zit er een. Weet zo de naam niet meer. Weet alleen niet wat erger is, dit of een wasstraat. Hier wordt de auto ook gewoon gewassen met een spons in een grote emmer (speciekuip) en gedroogd met een zeem. Dus niet echt zoals wij detailers het doen zeg maar.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
ja alleen bij een machine wasstraat ben je verzekerd van krassen en bij de handwas is er een mogelijkheid op.

Verder zijn er trouwens meer als genoeg autopoets bedrijven die alles met de hand doen..
sterker nog zelfs als je goed zoekt komen ze voor bij je deur voor een paar lullige tientjes je hele auto reinigen en detailen , echter vraag ik me wel af waar hun winst blijft als ik naar me eigen kosten kijk maargoed dat terzijde .. er zijn zat van dat soort bedrijven hier
 
Wat zou dan een goede prijs zijn om een auto te laten wassen? Dus geen clay, wax, polish, etc? Dan is een paar tientjes toch niet zo gek?
 
Wij hebben dat 10 jaar gedaan voor partikulieren. ( plus werk van 20 autodealers )
Wij rekende 50 gulden voor een wasbeurt met interieurreiniging. Wassen houd in velgen reinigen/ infoamen+ afspuiten/ binnenzijde portieren uitspuiten /
handmatig wassen en drogen middels een drooginstallatie ( rollover zonder borstels) die meerdere wasplaatsen tegelijk kon bedienen.De klanten waren super tevreden maar de markt is zeer klein en kun je echt niet van leven. Tevens kun je partikulieren niet aan hun verstand brengen dat een dergelijke beurt 1 uur duurt en uitsluitend op afspraak kan.Voor partikulieren doen wij nu alleen detailingbeurten met verschillende programma's.
Wat wel handige informatie voor je kan zijn : Wij hebben als probeersel een aantal maanden detailingbeurten uitgevoerd voor een grote carwash centre
en echt als mensen dit zien ( hoe je een auto een full detail geeft) werkt dit als een magneetje en zit je iedere week vol. Je zult het wel zelf op moeten zetten
want die carwashes hebben allemaal dollartekens in hun ogen en denken dat ze dit ook wel door een goedkope student kunnen laten doen. Ze vergeten
gemakshalve dat detailing een vak is waar veel ervaring en know how bij vereist is............
 
Bedankt voor de info! Ik was ook niet van plan iets dergelijks op te zetten, maar ik was gewoon nieuwsgierig.
 
Okay, verkeerde interpretatie mijnerzijds. Het antwoord staat er eigenlijk al tussen........er zijn autopoetsbedrijven die dit doen.