• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How to properly wash your car in cold climates

Meer tijd en energie steken in je hobby hoeft toch niet meteen te betekenen dat het een obsessie is?
Door de ogen van de buurman 5 deuren verderop is het wassen met 2 emmers en een reloadje al obsessie genoeg ;)
 
Deze is ook best aardig:
http://youtu.be/-Sv4KthAFTs

Oja, voordelig waterdichte handschoen...bij DX1
 
Mijn buurman vind het heerlijk als hij mij elke keer weer bezig ziet. In de zomer pakt hij dan een biertje, stoel, gaat zitten kijken hoe ik me verrot zweet met mijn hobby. Steekt een sjekkie op en zegt vrolijk,mooi weertje om te poetsen buur!.
 
nicknameless;307828 zei:
+1 Sharif :)^

Ik snap niet dat er mensen zijn die zo panisch zijn/worden als de auto maar iets vuil wordt, zeker met de weersomstandigheden nu. Gewoon lekker vuil laten worden en als het weer het toelaat, gewoon weer wassen, des te meer plezier en voldoening heb je naderhand als ie schoon is.

Het is een hobby hè, geen obsessie....

Zegt de man die spatlappen monteerd om de winterse zooi van de auto te weren.....
 
Even over de handschoenen... je kunt ook van die Sorbo hanschoenen nemen... ziet er alleen een beetje verwijfd uit haha:grinning:
 
Ivm de kleur : kan je die dan niet plasti-dippen :D

ff serieus , ik ga op zoek naar onderhandschoenen en volgens mij kan je die afwashandschoenen ook gewoon binnenstebuiten gebruiken , dan valt de kleur wel mee vermoed ik.

Laatst toen ik m'n auto waste waren m'n handen bevroren door het afdrogen en vooral dan door het 2 keer uitwringen van de droogdoek ]-0
 
Werken van die handschoenen die de "wc-madammen" gebruiken ook niet?

Edit: dat zijn blijkbaar huishoudhandschoenen zegt Google :)
 
Ik zoek eigenlijk info betreffende het poetsen van je wagen in de huidige winterse omstandigheden . (en vind het niet meteen terug op het forum ) Eigenlijk ben ik van plan om m'n auto af te spuiten in zo'n wasbox en desnoods ook ff snel te wassen met washandschoenen en een 1 :schaam of 2 EM

Hiermee bedoel ik temperaturen die NIET boven het vriespunt komen , terwijl de drang er wel is om m'n wagen een beetje properder te maken zonder achteraf problemen te hebben met........vastgevrozen rubbers .

Zijn er hier "die-hards" die ook in dit klimaat hun wagen wassen in een wasbox om vervolgens een minimum aan droogwerk te doen om dat vastvriezen te voorkomen ?

Is het bvb nuttig om 2-daags/wekelijks je wielkasten proper te spuiten of kan dit geen kwaad zolang het vriest ? (ivm zout-pekel)
Ik zou na dit "afspuiten" wel nog enkele km's rijden (en remmen) met de wagen om er zeker van te zijn dat na dit afspoelen er niks volloopt met water of dat er iets daardoor vastvriest...

Volgens mij is het mogelijk om de auto zo te wassen zonder dat de rubbers vast vriezen , zolang je de portieren en rubbers maar goed afdroogt...of sla ik hier de bal volledig mis ?
De wagen zelf zoek ik niet af te drogen , die paar druppels zullen het verschil niet maken denk ik eens je een uurtje later op de baan bent .

Als jullie tips hebben : laat maar komen

1 tip had ik al gelezen : door de wasstraat rijden om enkel je wagen te laten drogen , maar ik ga er vanuit dat dit NIET mogelijk is in mijn buurt....

Dank bij voorbaat
 
@ gsm,

nicknameless;307828 zei:
Ik snap niet dat er mensen zijn die zo panisch zijn/worden als de auto maar iets vuil wordt, zeker met de weersomstandigheden nu. Gewoon lekker vuil laten worden en als het weer het toelaat, gewoon weer wassen, des te meer plezier en voldoening heb je naderhand als ie schoon is.

Het is een hobby hè, geen obsessie....
 
Ik zou hem nog nie gaan wassen.. lekker vies laten, we hebben toch niet niets voor niets een extra waxlaag aangebracht? :)

Wat je wel kan doen, is de auto alleen afspuiten in de wasbox, alleen zie je wel van die strepen.
 
Kwam toevallig dit artikel tegen:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/49633-je-auto-wassen-in-de-winter.html
Onderste is wel handig...
 
Het is mooi om te lezen dat jij zelfs met dit weer toch serieus je auto wilt gaan wassen grandsecenisman, over fanatiek gesproken!? Nu moet ik toegeven dat het mij ook wel jeukt, maar dat het verstandiger lijkt te zijn om niet aan de slag te gaan. Met deze temperaturen (van -1 tot -10) ben ik toch te bang dat ik vergeet ergens iets te drogen, al was het maar een naatje tussen de koplamp en de bumper. Water dat bevriest zet uit en kan dus schade veroorzaken. Dat is enkel van exterieur, vergeet niet dat er ook vocht kan komen onder de kap of bij de vering en de wielen. Lijkt mij niet al te goed voor je auto. Zelf heb ik maar besloten te wachten tot het weer dooi is, althans een graad of vijf boven nul is wat mij betreft voldoende om weer aan de slag te gaan.
 
Je rubbers goed afdrogen moet wel helpen denk ik :)
Ik ga meestal naar de wasbox bij Bruno's en daar hebben ze iets dat noemt "spoelen zonder vlekken". Daarmee moet je de auto niet afdrogen, het water droogt zonder vlekken te maken. Weet wel niet of dat met deze temperaturen werkt, ik gebruik het eerlijk gezegd nooit...
 
Waarschijnlijk is dat "spoelen zonder vlekken" gewoon ontkalkt water.
die vlekken die achterblijven is gewoon kalk uit het water, haal je de kalk eruit dan krijg je ook geen vlekken.
ik ben wel van mening dat dit niet 100% werkt, maar ik droog de auto toch altijd dus voor mij maakt het geen verschil