• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal sanding topic.

3M heeft een pracht van een machientje voor een niet al te forse prijs. Schuuruitslag van 5 mm. maar werkt echter wel op lucht. Je moet er daarom ook een flinke compressor aan hangen (minimaal 500 liter p/m) dus de compressor van de bouwmarkt gaat niet lukken.
 
Is hier al wat meer info over bij CC of de mensen hier. Een vriend van mij zou graag zijn gehele auto willen laten wetsanden ivm mega
slecht spuit werk. Een gemiddelde hobby bob in een net gemaaid weiland kan nog beter werk afleveren.}:)w 8-()) Het gaat hierbij om
een Range Rover Classic, de eventuele kosten endergelijk worden allemaal betaald.

Groeten Coen
 
Coen zei:
Is hier al wat meer info over bij CC of de mensen hier. Een vriend van mij zou graag zijn gehele auto willen laten wetsanden ivm mega
slecht spuit werk. Een gemiddelde hobby bob in een net gemaaid weiland kan nog beter werk afleveren.}:)w 8-()) Het gaat hierbij om
een Range Rover Classic, de eventuele kosten endergelijk worden allemaal betaald.

Groeten Coen


als het écht slecht is gespoten (dus kleur en/of blank) dan kun je wetsanden wat je wil, super lak wordt het niet.
waarom niet opnieuw laten overspuiten?
 
leuk topic over een intrasant detail onderdeel
zie dat er een hoop over te bespreken valt maar belangrijkse mis ik nog steeds in 2 pagina,s

adressen waar je de schuurschijfje kan halen
zo ook de plaat voor op de machine
zou graag dit soort elementen willen kopen maar waar????????????????
 
Google is je grote vriend:
Klikkelderdeklik
1e hit ;)

Ik heb ondertussen een 2mm schuurmachine van Festool gekocht bij Nicknameless en ook gelijk Festool schuurschijven (1000-2000-3000grit) besteld.
IMG_6567800x600.jpg

Kan ik mooi vergelijken met de Abralons (die ik al heb) en de Festools.
De Festools zijn 12,50 per STUK.

Wat ik al ontdekt heb bij de rotaryclinic en de 1e ervaringen met de Festoolmachine is dat je de schijfjes zeer regelmatig schoon moet maken.
Blanke lak blijft lekker plakken (=wit) aan de schijf en de schuurkracht gaat na 1 goeie hit flink achteruit als je niet schoonmaakt.
 
Dibbuz zei:
Ik heb ondertussen een 2mm schuurmachine van Festool gekocht bij Nicknameless en ook gelijk Festool schuurschijven (1000-2000-3000grit)
De Festools zijn 12,50 per STUK.
.

Dennis, de schijven zijn +/- 32 euro per verpakking (2 stuks) exclusief btw. ;)

Klankie,

Deze zijn o.a. te koop bij............ondergetekende. :ja

Gr. Patrick
 
He Dennis waar moet de machiene nog meer aan voldoen om machienaal te gaan wet sanden,

Excentrisch of juist niet ??
Uitslag van niet meer dan 2 a 3 MM
Hoeveel toeren ??
Enz...

Groeten Coen
 
Coen,

om zo klein mogelijke krassen (in feite maak je krassen met een schuurmachine) te krijgen, is het aan te bevelen een machine te nemen met kleine schuuruitslag.
De machine die Dennis en ik gebruiken, heeft een uitslag van 2mm.

Paneel gewetsand met de excenter (2mm schuuruitslag + korrel 2000)

Links behandeld rotary + light woolpad + Inizio Forza. Daarna rotary + zwarte pad + Meguiars M205
19092010635.jpg


19092010636.jpg


Ik mis iets...................glans!
19092010637.jpg


50/50
19092010638.jpg


Je hoeft geen kracht te zetten, de machine moet het werk doen. Ga je wel kracht zetten, dan haal je meer lak weg dan nodig is.
Een hoog toerental is ook niet echt nodig, liever meerdere passes op lage toeren dan een hoog toerental en je haalt teveel lak weg.

Weghalen is makkelijker dan aanbrengen.... :confused:

Je moet net zo lang doorschuren tot de kras niet meer glanst en net zo gelijkmatig mat is als de omliggende lak wat (mee)geschuurd is.

Wel belangrijk dat je voldoende water (al dan niet met een druppel shampoo) of detailerspray (PB Spray&Wipe) gebruikt, dit zorgt voor de afvoer van schuurstof en voor smering voor het schuren. Nooit droog schuren!
 
Juist excentrisch. Het is net als met polijsten je hebt grof (7mm), middel (5mm) en fijn (2-3mm).Eigenlijk heb je dus 3 machines nodig.
Maar met een fijne zit je dus altijd goed.

Toeren mag best hoog (stand 4/5).
Voor de rest is het voor mij ook nog ontdekken allemaal.
 
De excenterschuurmachine die Dennis heeft, draait (onbelast) 5000 - 14.000 toeren per minuut.

Ik heb geen flauw idee in welk toerental ik het plaatdeel op de rotary clinic heb geschuurd. Ik denk dat het een kwestie is van het "fingerspitzengefuhl" ;)
 
schuimt born slippery niet te veel? vind ik zelfs met kleien soms het geval (of heb ik te weinig verdund?)

ik gebruik bij wetssanden
e5294987.jpg
 
Schuimen hoort bij Born Slppy. Volgens mij is de M00 discontinued (eruit gegooid dus)