• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal sanding topic.

Een heeeeeel klein beetje op 500ml, niet eens een scheutje. Ongeveer de helft daarvan.
 
Kijk ook naar het gewicht van de machine. De Festool is 1,1kilo. Heb je bijvoorbeeld een machine van 2-2.5 kilo dan geeft dat extra druk en misschien ongewenst diepe schuurkrasjes.
Ook bevat de Festool een soort rem die voorkomt dat de machine op het laatst nog een uitslag geeft als je hem uitzet, dat geeft vaak een soort afdruk.
 
nog bedankt voor de duideluike uitleg en de link naar dit topic deze heb ik letterlijk gemist dibbuz
ook nickname...... bedankt voor de uitleg is duidelijk
vond de festool iets te duur voor die 1 a 2 keer dat ik hem zal gebruiken , van daar dat ik vroeg om een goedkopere oplossing
 
Dennis, misschien een idee om de film van je sanden in de eerste post hier te zetten als "indicatie".:idee
 
Volgens mij zijn er velen die willen gaan wetsanden. Ik voel wel wat voor een groupbuy. Mooi pakket met vloeistof, goede machiene, schuurplates etc. (Hoe het pakket er uit moet komen te zien weten jullie overigens beter dan ik.) Bij een professioneel pakket doe ik mee!
 
[mod]Geen commerciële uitingen[/mod]

Wat betreft de levensduur van de schijven, dat hangt af van meerdere factoren:
- hardheid lak
- hoeveel schuur je ermee

Ik heb destijds op de Festool curcus vernomen dat deze schijven 10x langer meegaan dan de alom bekende Abralon schijven.

Het grote verschil tussen de schijven zit em in het opgestrooide materiaal.

Bij de Festool schijven wordt industrieel diamant gebruikt, bij de Abralon wordt gebruik gemaakt van aluminumoxide.

Zuiver diamant heeft bijvoorbeeld een hardheid van 10/10, de industrieele diamant een hardheid van 8/10 of 9/10, dus deze is veel slijtvaster dan de Abralon schijven. :ja

Vandaar dat de prijzen van de Festool schijven realtief hoog zijn, maar op lange termijn eigenlijk goedkoper. ;)
 
Zoek maar excenters op van Bosch (PEX 270 AE) of een Black & Decker.
Zolang dat ding 2-3-5-7mm heeft is ie geschikt. Of het een handig ontwerp is om lak mee te sanden is een ander verhaal.
Met 2-3-5-7 bedoel ik verschillende machines waarbij een 7mm (DAP500) grof schuren is en 2mm (Festool/Bosch) zeer fijn schuren is.
 
als je gewetsand hebt de doffe plek kan je daar terug glans op krijgen met een excentrische machine zoals de bosch of een DAP ?

of moet dit steeds met een rotary ?
 
Met een DAP is het mogelijk, je doet er alleen veel langer over. Met een rotary bereik je sneller resultaat.