• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ont-ijsen vooruit!

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
Jaja vandaag is het dan eindelijk zo ver!
er ligt al de hele dag een mooi laagje ijs op me auto en die zie ik dus ook zo 1 2 3 niet meer wegsmelten vandaag ben ik bang!

Nu heb ik zelf ook 2 flessen IPA, en wou deze gaan verdunnen met 2 liter gedistileerd water!

Nu heb ik nog een leeg flesje over van de flessen groupbuy...
Kan dit flesje IPA Aan? en dat je het dan op de ruit sprayt om het ijs weg te halen??
dit lijkt me namelijk wel de makelijskte manier?
en daarna ff met een goedkope action MF doek navegen ofzo???

OF is er een betere/andere manier?:D
 
IPA zal best effect hebben op het ijs, maar als er iets op je ruit zit gaat dat ook gelijk voor een groot deel mee.
Dus het is kiezen; Provision erop en geen IPA gebruiken of niets erop en dan wel IPA.
De mijne staat strak langs het huis, vriest het niet echt door de nastraling van de muur (die overdag wel wat opwarmt)

Hans
 
Op het moment zijn mijn ruiten nog niet bedekt met een mooi laagje anti regen spul! :(
Dus moet dan denk ik wel kunnen ;O altijd beter dan krabben! :p
 
hier zit wel Pro Vision op de ruiten, maar het nadeel van de beading van dat middeltje is dat de ruit wat langer nat blijft bij stilstand. De ruiten bevriezen dus ook eerder. Vanmorgen zaten alleen m'n gesealde ruiten dichtgevroren. En ik moest hárd krabben. Viel me echt vies tegen :(
 
Gewoon een emmer Koud water er over kieken en droog trekken met een aftrekker.

Wrm moeilijk doen als et makkelijk kan toch.
 
ik zet onze voorruit tijdens de vorst periode vaak in een laagje Tech2 wax (moet je dr anders mee ;).
Schoonkrabben is echt een peuleschil, het ijs vliegt eraf en de ramen blijven mooi schoon.
 
Action eigenmerk de ice..

Werkt prima..

Of krabben, heb een krabber van 1 meter met hanekam borstel om sneeuw weg te schuiven
 
ThaBird zei:
Gewoon een emmer Koud water er over kieken en droog trekken met een aftrekker.

Wrm moeilijk doen als et makkelijk kan toch.


Zo doe ik dat ook, maar dan in een maat beker en 1 min in de magnitron.
Doe het al jaren no problems.
Mijn vader liet vroeger het water koken.
Gebruikte oplos koffie, wat over was kiepte hij over de ruit.

Maar kan me wel voorstellen als je steenslag of barstje in de ruit dit niet moet doen.
 
aron225 zei:
Action eigenmerk de ice..

Werkt prima..

Of krabben, heb een krabber van 1 meter met hanekam borstel om sneeuw weg te schuiven

Met de de-icer's heb ik altijd dat de ijsvorming naar binnen slaat. De binnenkant van de ruit opeens bevroren... :s
 
Wat is er mis met old-skool krabben? (met uiteraard een goeie krabber)
Al dat water/de-icer meuk is makkelijk, maar geeft zo een bende vind ik altijd.

Ik doe altijd, hoe slecht ook voor het milieu gewoon de auto starten.
Daarna blowers op zijn voor/achter ontwaseming.
Stap ik weer uit, en ga ik een rondje krabben beginnen met eerst de achterste zijruiten,
ga ik naar de voorste zijruiten. En begin ik aan het voorraam.

Wanneer ik daar beland ben, is het ijs op het raam al een stuk zachter door de ontwaseming van de auto.
Echter wel snel krabben, sowieso want anders is het veelste koud :p Want anders beslaat je binnenkant van
het autoraam, en dat is ook niet zo prettig. Naja ga je rijden, en heb je vrijwel hartstikke goed zicht :grinning:

Of je zet hem zo neer, dat die de volgende ochtend in de zon staat, toenstraks was autootje nog helemaal bevroren.
Nu is die inmiddels door de zon bijna ijsvrij.
 
De mijne staat binnen, hoef bijna nooit te krabben :party: ja of het moet zo koud zijn dat het overdag 's op mijn werk weer dicht vriest..


Hoe zijn de ervaringen met de mensen die Ford rijden met elec vooruit verwarming ? als dat net zo werkt als de achteruit is dat natuurlijk super !
 
Ik gooi altijd zo'n Halfords folie ding van een euro over de voorruit. De zijruitjes krab ik dan eventjes en de achterruit doe ik met de verwarming...

Heb alleen nog het probleem dat de voorruit daarna nog wel eens wil beslaan, maar er is een tube Fog Clear onderweg die daar een einde aan zou moeten maken!