• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ont-ijsen vooruit!

SkyBuMp zei:
Je zou een ritje wel de netbook er aan kunnen hangen, dan kun je ongeveer bepalen hoeveel kilometer je nodig hebt

Lees mijn berichtje op de vorige pagina ;) Heb dat al eens gedaan. Maar realtime op mijn phone of display is natuurlijk handiger.
 
Ok dan weet je in elk geval waar je ongeveer op kunt vertrouwen...tot je de Andriod app compatible hebt :)
 
Heb ook oliedrukmeter, maar geen olietemperatuurmeter.....dus de eerste 20 km rustig rijden, schakelen bij 2000 tpm, daarna kan je los als je wilt.......geen android of iphone voor nodig.....(doe dit al jaaaaaaaaaren....)
 
De App is OBDII compatible, de meeste zaken leest hij uit, snelheid, RPM, koelvloeistoftemp, brandstofdruk, voltage, gaspedaalstand. Maar de turbodruk en oilietemp heeft VAG onder een andere, farbrikantspecifieke parameter gestopt, een extended PID, en die kan je in de app zetten, kan alleen nergens de PID's terugvinden specifiek voor VAG auto's :p
 
Kan je 'm ook als ruitenkrabber gebruiken om de voorruit te ontijssen ? ( zou er bijna een mod op afsturen ) :D
 
Tuurlijk kan dat!:)_[]
Daarom is het hele geleuter hierboven nog steeds topic gerelateerd.... :D





meuh
 
ach beste mensen jullie doen het allemaal verkeerd ,de juiste manier is.

1 lekker warm draaien

2 flink veel warm water gebruiken op de ramen

3 handrem goed vast zetten

4 winterbanden zin nergens voor nodig

5 flink weg scheuren

6 op de weg gelijk in de toeren klimmen

7 daarna gelijk naar de garage en flink mopperen dat de hedendaagse auto niet meer kunnen hebben.

:-&

okee praat nu voor de buurman die elke ochtend wegrijd met zijn astra en wel aan de beurt was ,want wat rook de astra toch en waar blijft dat koelwater nu (elke dag vullen) en in plaats van benzine rijd deze op mengsmering:D
 
Wat in ieder gevel niet werkt is het aanbrengen van drie peperdure lagen G-Techniq G3-clear vision glass coating...........

Ik heb dat aangebracht en het zou super duurzaam moeten zijn. Over dat laatste doe ik nog geen uitspraak maar wel over een ander aspect. G-techniq beweerd dat de voorruit veel eenvoudiger schoon te houden is en dat vliegen vuil EN IJS veel eenvoudiger te verwijdere zouden zijn. Wel van dat laaste merk ik helemaal niets. Het ont-ijsen van de voorruit is niets eenvoudiger dan de zijruiten die niet met dit product behandeld zijn. Bij regen merk je overigens wel dat dit product er op zit maar niet zo snel als bij Rain-X dat bij lagere snelheden al zijn werk doet. Op de snelweg boven de 70 Km per uur werkt het identiek aan rain-x. Het voordeel zou het echt in de duurzaamheid zitten.

Maar dat je ijs en sneew eenvoudiger zou kunnen verwijderen daar merk ik in ieder geval niets van.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik dit product nog een ga kopen. Want voor 100 ml van dit spul koop je een liter rain X.

Groeten GdV
 
Heb nu voor het eerst een auto met voorruit en stoelverwarming. Echt heerlijk, vooral die stoelverwarming omdat deze binnen een minuut op temperatuur is.
Wil nooit zonder meer :heart_eyes:
 
Paulus de Boskabouter zei:
+1 stationair laten warm draaien is heel erg slecht. De cilinders + een klein deel van de kop worden warm. Hier door onstaan er grote spanning in het blok door de warmte verschillen. Zeker als je daarna gaat rijden.

Voor het eerst dat ik dat hoor, geloof er niet erg in.
Warmte in de kop wordt direct verspreid door de rondstromende koelvloeistof dus met die materiaal spanningen is wel een beetje ver gezocht.
Nieuwe TDI motoren van VAG hebben een warmtewisselaar onder het oliefilter zitten waarmee de olie verwarmt/ gekoeld wordt door de koelvloeistof, dus alles wordt gelijkmatig warm.
Blijft een feit dat het beter is om hem niet onbelast warm te laten draaien maar gewoon beter is gelijk te gaan rijden.
De voorruit verwarming van Ford is mooi, vindt alleen die draadjes zwaar irritant, ga er toch naar zitten kijken......
 
Benzine motoren hebben geen warmtewisselaar ;) En aangezien het grootste deel van het autopark benzine is...
 
Niet moeilijk doen.

Gewoon koud water over zwieren droog trekken en gaan.

Zo heb je A geen beslagen ruiten van binnen en B op 3 minuten ben je vertrokken.

al die onzin met doekjes voor je ruit deicers en krabben(lekker krassen in je raam)

Koud water laat je ruit never nooit niet barsten:! :!
 
Hoi,
Heb me nog niet voorgesteld; ga ik binnenkort doen maar wilde hier graag op reageren;
Ik zet al een paar jaar gewoon een elektrisch kacheltje in de auto; ''s ochtend zet ik deze aan en als ik een half uur later weg rijd is de auto ijsvrij en lekker warm; zelfs het stuur is lekker warm. Lekker niet krabben en geen krassen van het krabben!
Tegenwoordig doen nog 3 straatgenoten het.
Het kacheltje heb ik op een houtenplaat met afgeronde hoeken vastgezét; deze zet ik dan in zijn geheel op de bijrijders stoel.
220V. kabel gaat naar de garage.
 
Alpina (merk) heeft er zelfs oplaadbare en draagbare kacheltjes voor.
Ooit een gehad van de Makro tot hij het een jaar later niet meer deed.
Ingeleverd en geld terug, geen nieuwe meer gekocht.

Hans
 
RedCat zei:
Alpina (merk) heeft er zelfs oplaadbare en draagbare kacheltjes voor.
Ooit een gehad van de Makro tot hij het een jaar later niet meer deed.
Ingeleverd en geld terug, geen nieuwe meer gekocht.

Hans

Moet je ook niet doen, zijn kl%te dingen, heb em laatst weggeknikkerd.
 
Moet je wel gegarandeerd zijn van een plek voor de deur. Met het aso parkeergedrag bij mij in de straat (buren die persé allebei hun auto's in het vak voor mijn deur willen hebben) mag ik al blij zijn als ik hem überhaupt in de straat kwijt kan. De krassen in de voorruit probeer ik te vermijden door vaak een nieuwe schraper te kopen (€1,-. Waar praten we over) en anders kan ik weer aan de bak in de lente.....
 
ByJove zei:
..... Ik zet al een paar jaar gewoon een elektrisch kacheltje in de auto; ''s ochtend zet ik deze aan .... 220V. kabel gaat naar de garage ....
In dat geval zou ik zorgen dat mijn auto gewoon in de verwarmde garage komt te staan:-"