• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ont-ijsen vooruit!

Voorheen liet ik mn auto altijd een paar min warm draaien terwijl ik lekker warm in huis zat... Nu met de pro vision vliegt het ijs eraf als ik er met een doekje overheen ga... Onze andere auto is hier niet mee behandeld en dat verschil merk je goed, hoop vloeken, tieren en krabben.. }:)w
 
Sjors-V6 zei:
De mijne staat binnen, hoef bijna nooit te krabben :party: ja of het moet zo koud zijn dat het overdag 's op mijn werk weer dicht vriest..


Hoe zijn de ervaringen met de mensen die Ford rijden met elec vooruit verwarming ? als dat net zo werkt als de achteruit is dat natuurlijk super !
Vooruit verwarming werkt geweldig, knopje induwen, even de twee zijruitjes schoonvegen met een doek en de voorruit is proper.
Werkt sneller dan die van de achterruit bij mij, zitten ook meer draadjes in de voorruit, deze zijn wel veel kleiner.
 
+2: werkt zelfs nog beter dan de achterruin daar die maar een paar horizontale strepen heeft, en de voorruit heleboel kleine verticale ( en werkt dus sneller ) !
 
IbizaSigno zei:
Met de de-icer's heb ik altijd dat de ijsvorming naar binnen slaat. De binnenkant van de ruit opeens bevroren... :s

Hmm, was dat het probleem wellicht dat ik vorig jaar steeds had. Nooit zo over nagedacht. :D

Normaal gebruik ik wel een de-icer, vorig jaar die van Autoglym. Werkte prima, al ruik je dat spul de rest van de rit wel.

Ik heb net een nieuwe voorruit, dus met een krabber erop vind ik zonde. Binnenkort toch maar die standverwarming in laten bouwen.
 
17thEngineer zei:
Ik gooi altijd zo'n Halfords folie ding van een euro over de voorruit. De zijruitjes krab ik dan eventjes en de achterruit doe ik met de verwarming...

Heb alleen nog het probleem dat de voorruit daarna nog wel eens wil beslaan, maar er is een tube Fog Clear onderweg die daar een einde aan zou moeten maken!


Gebruik ik ook, zo'n dekentje van de halfords, kosten een drol, enkele euro's, goedkoper dan de-icers. Simpel even op de voorruit doen, klaar, 's morgens wegjhalen, ruit ijsvrij, geen geklooi, alleen even de zijramen doen en je kunt weg. Ik moet wel toegeven dat ik de auto start, en dan pas de ramen doen... ja sorry eco mensjes onder ons, start de auto, zet de climate control op de defrost stand en achterruitverwarming/spiegelverwarming aan, 1 minuut later ben ik weg. Simpeler dan een de-icer gebruiken ;)
 
Hier een focus met voor,achter en spiegel verwarming, auto starten, op max stand verwarming, binnen al le spullen pakken en nog een peuk roken naast de auto en voila ijsvrij ;) en natuurmensen moet niet zagen, anti ijs spullen zijn ook alles behalve goed voor het milieu, evenals krabben aan je raam en na x aantal tijd een nieuwe raam steken. Die nieuwe raam is ook niet echt milieu bewust. Dus... Laat ik men diesel wel lekker warmdraaien voor ik vertrek.
 
Om even een kleine misvatting uit de wereld te helpen: als je de auto start en "warm laat draaien" dan is dat niet goed voor de motor... en het opwarmen duurt vreselijk lang. Een motor wordt pas goed warm als deze een last heeft (rijden dus), bij stationair lopen heeft de motor nullast.... Ik start de motor niet om deze warm te draaien maar om de defrost stand aan te zetten van de Climate Control, deze blaast dan wel koude lucht, maar hierdoor beslaan mijn ramen niet.

Ik ga binnenkort even iemand bij mij in de straat even vragen of hij gewoon zijn Mercedes busje normaal wil ontdoen van ijs op de ramen... hij is het toppunt van luiheid, starten, minimaal een uur laten draaien, en dan wegrijden. Probleem is dat dat klote busje een pokkeherrie maakt en dat om 5 uur in de ochtend.... ]-0
 
+1 stationair laten warm draaien is heel erg slecht. De cilinders + een klein deel van de kop worden warm. Hier door onstaan er grote spanning in het blok door de warmte verschillen. Zeker als je daarna gaat rijden. Gewoon ramen krabben of sprayen of wat dan ook, motor starten en rustig warmrijden. Ik kom met dit weer nooit boven de 2000 tpm. Pas als de temperatuur meter op 90 graden staat gaat het gas er wat op. De trucks op ons bedrijf moeten helaas wel warm draaien, maar dat heeft weer te maken met de luchtdruk e.d.
 
Bij mijn truck deed ik het ook, had ook met de luchtdruk te maken ;) Anders kwam ik af en toe niet weg.

Maar Paulus, de koelvloeistof temp is minder belangrijk dan de olietemp, als de tempmeter van de koelvloeistof aangeeft dat ie warm is, dan is je olie nog alng niet bedrijfstemp, heb dit al eens uitgezocht met VAGCOM terwijl ik reed. Koelvloeistof was op temp, maar olie was nog niet op de helft van de bedrijfstemp. Dit duurt ongeveer 2 maal zo lang.
 
Paulus de Boskabouter zei:
+1 stationair laten warm draaien is heel erg slecht. De cilinders + een klein deel van de kop worden warm. Hier door onstaan er grote spanning in het blok door de warmte verschillen. Zeker als je daarna gaat rijden. Gewoon ramen krabben of sprayen of wat dan ook, motor starten en rustig warmrijden. Ik kom met dit weer nooit boven de 2000 tpm. Pas als de temperatuur meter op 90 graden staat gaat het gas er wat op. De trucks op ons bedrijf moeten helaas wel warm draaien, maar dat heeft weer te maken met de luchtdruk e.d.
Dan let je op de koelwatertemperatuur meter of op de olietemp ?

Hier de motor starten en de defrost mode inderdaad (voorruit blower/achteruit verwarming) daarna AG De-icer er op.. even wachten en afnemen met een trekker.
 
Koelvloeistof temperatuur minder relevant! Olietemp is veel belangrijker! :ja
Dat is een fout die meer mensen maken, bij het warmdraaien stijgt de koelvloeistoftemp wel, maar je olietemp niet echt... en die moet de boel smeren. Koude olie is dikker (zeker in deze omstandigheden), en smeert daardoor minder goed. En ik wild at mijn turbo niet aan doen, dus hoger dan 2500 toeren komt ie de eerste 10 kilometers niet.
 
Klopt helemaal Adrie, daarom vroeg ik het ook :). In de A6 heb ik via Vagcom de digitale olietemperatuurmeter laten activeren, ideaal om te zien wanneer je los kunt. Nu met het koude weer (-3) duurt het toch best lang voor de olie rond de 85/90 graden wordt is mijn ervaring. Na ongeveer ~12KM is de olie 60 graden, daarna klimt het rustig op naar de 85/90.

Ik vergelijk nu met de zomerse omstandigheden, dit wordt de eerste winter met de 6.
 
Daarom wilde ik het uit kunnen lezen in Torque (android App), maar helaas kan dit niet bij een Audi, ik moet de PID daarvoor hebben. Kan het niet zichtbaar maken in mijn dashboard :p En om nu altijd mijn netbook aangesloten te hebben :-b
 
In de RS heb ik een olietemperatuurmeter, pas als die in het goede gebied staat geef ik wat meer gas. Olietemperatuur is het belangrijkst. De A2 heeft alleen een watertemperatuurmeter, als deze op 90 staat gaat het gas wat dieper. Maar dan zeker nog 10 a 15 minuten niet boven de 2500 tpm. Maar het is een diesel dus de toeren komen sowieso bijna nooit boven de 2500 tpm.
 
Je zou een ritje wel de netbook er aan kunnen hangen, dan kun je ongeveer bepalen hoeveel kilometer je nodig hebt om de motor op te warmen tot x temperatuur. Dan moet je nog wel rekening houden met of je stadsverkeer doet of snelweg.

Opzich hou ik nu ook de olietemp in de gaten omdat het nieuw is...daarna zal het meer op gevoel verlopen denk ik zo.