HAllo,
Ik heb wat steenslag aan mijn auto, dat is gaan roesten: dakrand 2 keer en op de motorkap wat puntjes (zie foto's).
Allereerst moet ik natuurlijk het verder roesten tegengaan of het roest geheel verwijderen. Dmv schuren het roest verwijderen lijkt me niet de oplossing, omdat de beschadigingen dan een stuk groter worden.
Zelf zat ik te denken om het te stoppen met Fertan of Novorox en dan te behandelen met een lakstift. Fertan of Novorox schijnt nl als primer te dienen voor de laklaag. Ik heb ook gelezen dat je rustyco kunt gebruiken, om het roest geheel te laten oplossen, dan te behandelen met primer en dan een lakstift.
Wie heeft met deze middelen een positieve ervaring: gebruiksgemak en duurzaamheid? :weetniet
Ik heb een metalic laklaag (shadow gray Ibiza 2005). Bij metalics wordt vaak een blanke lak aangeraden als eindafwerking. Maar dat lijkt me lastig aan te brengen over de lak, zonder dat je dat gaat zien (bobbeltje blanke lak). Kun je wel weer vlak gaan maken, maar dat haal je misschien alle blanke lak er weer af. Is het niet gemakkelijker en mooier de beschadiging op te vullen met alleen een lakstift in de juiste kleur? Heeft die blanke lak op zulke kleine beschadigingen wel een meerwaarde? De plekjes zijn ongeveer 2 a 3mm groot.
Op het kunststof (achterbumper) zitten ook wat beschadigingen. Moet hier perse eerst een kunststofprimer op of houdt een lakstift hier ook op?
Op mijn scharnier van mijn achterklep zit ook roest. Het lijkt van binnenuit te komen. Het belangrijkste is dat de roest wordt gestopt of verwijderd. Ik wil het wel afwerken hierna met een lakstift, maar dit hoeft niet zo mooi als op de buitenzijde van de auto. Kan ik dit het beste kaal schuren en daarna een roest-oplosser of roest-stopper en dan aflakken?
Graag jullie mening
Ik heb wat steenslag aan mijn auto, dat is gaan roesten: dakrand 2 keer en op de motorkap wat puntjes (zie foto's).
Allereerst moet ik natuurlijk het verder roesten tegengaan of het roest geheel verwijderen. Dmv schuren het roest verwijderen lijkt me niet de oplossing, omdat de beschadigingen dan een stuk groter worden.
Zelf zat ik te denken om het te stoppen met Fertan of Novorox en dan te behandelen met een lakstift. Fertan of Novorox schijnt nl als primer te dienen voor de laklaag. Ik heb ook gelezen dat je rustyco kunt gebruiken, om het roest geheel te laten oplossen, dan te behandelen met primer en dan een lakstift.
Wie heeft met deze middelen een positieve ervaring: gebruiksgemak en duurzaamheid? :weetniet
Ik heb een metalic laklaag (shadow gray Ibiza 2005). Bij metalics wordt vaak een blanke lak aangeraden als eindafwerking. Maar dat lijkt me lastig aan te brengen over de lak, zonder dat je dat gaat zien (bobbeltje blanke lak). Kun je wel weer vlak gaan maken, maar dat haal je misschien alle blanke lak er weer af. Is het niet gemakkelijker en mooier de beschadiging op te vullen met alleen een lakstift in de juiste kleur? Heeft die blanke lak op zulke kleine beschadigingen wel een meerwaarde? De plekjes zijn ongeveer 2 a 3mm groot.
Op het kunststof (achterbumper) zitten ook wat beschadigingen. Moet hier perse eerst een kunststofprimer op of houdt een lakstift hier ook op?
Op mijn scharnier van mijn achterklep zit ook roest. Het lijkt van binnenuit te komen. Het belangrijkste is dat de roest wordt gestopt of verwijderd. Ik wil het wel afwerken hierna met een lakstift, maar dit hoeft niet zo mooi als op de buitenzijde van de auto. Kan ik dit het beste kaal schuren en daarna een roest-oplosser of roest-stopper en dan aflakken?
Graag jullie mening