Wassen van je pads & doeken

Discussie in 'Wassen en Drogen' gestart door CXpeu, 20 jun 2008.

1. CXpeu

CXpeu Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Omdat het :roll dacht ik onder wassen en drogen paste een vraag?

Zelf heb ik :weetniet geen idee.... maar daar ben ik ]d~^ man voor, ghèghè....
    Wassen jullie je pads en doeken appart of gewoon bij bijv een bonte was? Of spoel je ze in een emmer met sopje?

Alle tips zijn welkom ;)

2. Mamnuvo

Mamnuvo Detailing addict

Leuk bevonden:
    0
    Meestal gaan ze bij mij in een sopje met de hand en af en toe gaan ze in de wasmachine. Ik spaar dan gewoon de doeken enz op tot de wasmachine er voor kan draaien en doe ze dus nooit bij gewone was in. Sommige doeken willen ook nog wel eens afgeven. Let er wel op dat microvezeldoeken zoals bijvoorbeeld de miracle dryer niet te heet (tot 40 graden dacht ik) en zonder wasverzachter gewassen dienen te worden. Kijk daarom ook goed op het etiket van het wasmiddel dat je gebruikt, want er wil nog wel eens een wasverzachter aan worden toegevoegt. Als je ze te heet wast en / of met wasverzachter dan zullen de mirovezels hun werking verliezen.

gr Patrick

3. stimpy68

stimpy68 Detailing guru

Leuk bevonden:
    5
    In de wasmachine met een kopje MicroRestorer! Geweldig spul!
    Machine pads hoef ik tegenwoordig niet meer te doen, want ik heb een padwasher.

4. Dibbuz

Dibbuz Bastard of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    251
    Ik doe een voorwas met de hand voor de doeken met zwarte vegen en die ernstig vervuild zijn dan het hele zwikkie in de machine.
    De machinepads was ik gewoon onder de kraan met warm water, ik merk toch dat de padwasher niet alle residu eruit haalt.

5. CXpeu

CXpeu Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    :roll misschien dat nog een paar extra doeken bestel, dan heb ik steeds een schone set voorhanden, en zoniet kan de wasmachine toch gevuld worden 8d

6. nick22

nick22 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    meestal de pads met de hand,en de doeken niet (die bewaar ik even)
    de keer erop gaan de pads en doeken samen de wasmachine in.

7. CXpeu

CXpeu Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je de doeken niet meer gebruikt, omdat je ander weer vuil op de wagen brengt of zie ik het verkeerd?

8. Sven S8

Sven S8 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Poetsspullen gaan hier altijd apart, nooit bij de rest van de was. En altijd............. zónder wasverzachter - uiteraard. :rules

MicroRestorer ga ik ook eens proberen! Kan dat met de handapplicators erbij? Die gaan nl. altijd meteen mee...

Machinepads gaan met de hand, onder de kraan. (Dasty)

En inderdaad, nooit gebruikte pads en/of doeken gebruiken.

9. nick22

nick22 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    @cxpeu. nee die doeken bewaar ik voor een beetje meer was te hebben. ik heb genoeg doeken op voorraad om een paar detail beurten te doen.dus ik gebruik idd elke doek maar 1x op een auto. dus niet voor meerdere wagens

10. nicknameless

nicknameless Detailing guru

Leuk bevonden:
    924
    Ik mieter alles in de wasmachine nadat ze geweekt hebben in een emmer. Vloeibaar wasmiddel, maar zonder wasverzachter op 40 graden.
    Extra keer centrifugeren, daarna in de droger.

Alles komt er lekker zacht uit.

Patrick

11. Geforce

Geforce Detailing addict

Leuk bevonden:
    0
    Ik spoel mijn spullen eerst goed uit met dasty (is eigenlijk het enigste waar ik het voor gebruik) en daarna met de was mee (zonder wasverzachter) in de machine om de laatste deeltjes te verwijderen.

12. atjong

atjong Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Ik ben het afgelopen jaar al bij 5 Wibras naar binnen gelopen, maar geen enkele had Dasty ontvetter. Waar halen jullie dat spul toch? Het is razendpopulair onder autoforumleden, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. Wel allerlei ander spul van Dasty (keukenreiniger en zo).

13. Sven S8

Sven S8 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Hmm, vreemd. Ze zouden het m.i. allemaal in de collectie moeten hebben. Waar ik het gehaald heb stond het op een aparte plek (bij de kassa), dus niet tussen de andere schoonmaakmiddelen.

14. Patrick

Patrick Detailing chief

Leuk bevonden:
    15
    meestel hebben ze er genoeg kom niet zo vaak bij de wibra alleen voor dasty

15. Paultjuh

Paultjuh Detailing addict

Leuk bevonden:
    0
    in diezelfde hoek waar het keukenspul van dasty ook staat
    daar stond het hier in de buurt tenminste

maar om er de doeken mee te gaan doen.... vind het ook een beetje een apart iets
    de 1 zegt dat het agressief spul is, terwijl de ander juist weer zegt dat het veilig is
    ik gebruik het voorlopig zo min mogelijk om eerst maar eens te zien wat het nou is

16. Sven S8

Sven S8 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Ik heb er nooit gekke dingen mee gehad. Maak er vooral m'n pads mee schoon en de wielbakken e.d. maar het is imho goed spul voor het zware werk. Zou het alleen NIET op rubbers, banden en slangen etc. gebruiken omdat het ontvet.

17. PT Cruiser

PT Cruiser Detailing addict

Leuk bevonden:
    1
    Bij mij gaat de washandschoen en microvezelsponsjes end in wasmachine op spoelprogramma.

De doeken enzo worden gewassen zoals het hoort, max 40°C en zonder wasverzachter. Nadien in de droger.