• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met kleien

Oke
Stap 1 wassen met turtle nano tech washmitt en droogdingen heb ik genoeg
Stap 2 kleien met Mothers geen extra dingen nodig
stap 3,5 pre wax cleaner? (hoe aan te brengen?)
stap 3 cleanen met SSR1 Ik heb 2 even coat applicators besteld)
stap 4 polishen met PB black hole. Wanneer komt deze weer binnen? (andere even coat applicator?)
stap 5 Collinitie insulator als wax ( nog te bestellen even coat applicator of andere applicator?)

Uitpoetsen met microfiberdoeken.\


Klopt dit?
 
Thegame1512 zei:
Oke
Stap 1 wassen met turtle nano tech washmitt en droogdingen heb ik genoeg
Stap 2 kleien met Mothers geen extra dingen nodig
stap 3,5 pre wax cleaner? (hoe aan te brengen?)
stap 3 cleanen met SSR1 Ik heb 2 even coat applicators besteld)
stap 4 polishen met PB black hole. Wanneer komt deze weer binnen? (andere even coat applicator?)
stap 5 Collinitie insulator als wax ( nog te bestellen even coat applicator of andere applicator?)

Uitpoetsen met microfiberdoeken.\


Klopt dit?

Drogen met een MF droogdoek, toch niet met een droosnee zeem, toch?

Prewax cleaner met zwarte handpad van LC.

Cleanen met SSR1 i.c.m. met een witte handpad van LC.

Blackhole eventueel met even coat applicator, beter misschien de zwarte handpad van LC

En de stappen zoals je ze hebt beschreven in de goede volgorde; 1,2,3,4,3.5,5
 
nee geen zeem ;)

en dus pre wax cleaner na het polishen.

Maar verder gebruik ik wel de goede producten?


Kan iemand ook duidelijk uitleggen wat er mis is met een rotary? Dat snap ik nog steeds niet...
 
Ik heb al eerder aangegeven dat het misschien handig is om even telefonisch contact op te nemen met Carclean. Op zich is het niet erg, maar het wordt zo een slow-chat ;) Telefonisch is het denk ik een stuk sneller uit te leggen en heb je meteen de antwoorden op al je vragen (chat is ook mogelijk, zie www.Carclean.com, rechts onderaan)
 
Ik wil er geen apart draadje voor openen dus schuif ik me vraag hier ff binnen.

Heb vandaag eens getest met de bilthammer klei en de ssr 2.5 en 1 van poorboy's

Is het normaal dat die klei kei hard is? door hem te kneden word hij niet zachter.
Is het normaal dat de ssr 2.5 en 1 met de hand zeer vlug de staat van vaseline bereikt? dus na 4 of 5 keer er over te gaan cq 2 minuten.
 
ThaBird zei:
Ik wil er geen apart draadje voor openen dus schuif ik me vraag hier ff binnen.

Heb vandaag eens getest met de bilthammer klei en de ssr 2.5 en 1 van poorboy's


Welke klei heb je gebruikt: de normale of de zachte variant? Ik heb zaterdag de zachte geprobeerd en die is hardstikke zacht, heel makkelijk kneedbaar
 
Kleine tip (met dank aan Dibbuz):

Leg de klei vóór gebruik eventjes in een kopje warm/heet water. Gebruik 2 stukken klei, de een in het kopje, de ander gebruiken en dan steeds afwisselen.

;)
 
ik schuif ook nog ff een vraag hier binnen waar ik geen nieuw topic voor wil openen. wat is eigenlijk een 'even coat' applicator?
 
Maar kan het zijn dat deze klei te hard is dat hij niks opneemt?

Want ik had er mijn moterkap mee gedaan die nog nooit bij mijn weten is geklei't, en zag niks van vuil op de klei.
 
Je moet de met de klei niet de lak aaien, maar "stevig" aandrukken, maar wel zo dat je dus niet dóór de klei heen drukt.

Zie ook deze Sticky.

Ik heb ooit eens met een forumlid zijn wagen gedaan. Ook gekleid, Hij had een stuk gedaan en dacht ook zelf er weinig afgehaald te hebben gezien de vervuiling op zijn klei.

Toen heb ik nogmaals hetzelfde stuk gedaan met een nieuw stuk klei en LT.

Na 1 pass met de klei
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

2 passes met de klei
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
ThaBird zei:
Ik wil er geen apart draadje voor openen dus schuif ik me vraag hier ff binnen.

Heb vandaag eens getest met de bilthammer klei en de ssr 2.5 en 1 van poorboy's

Is het normaal dat die klei kei hard is? door hem te kneden word hij niet zachter.
Is het normaal dat de ssr 2.5 en 1 met de hand zeer vlug de staat van vaseline bereikt? dus na 4 of 5 keer er over te gaan cq 2 minuten.

Ik heb ook beide van Bilt Hamber besteld en ik vind de "regular" klei ook best hard aanvoelen. Warm water lijkt me met de huidige temperaturen geen overbodige luxe
 
Warm water helpt heel goed om de klei zacht te maken. Bij mij koelde het water wel enorm snel af, zo koud was het zelfs niet, maar moest steeds water gaan verversen, dus misschien handig om een thermos met heet water in de buurt te hebben anders mag je altijd zoals mij terug naar binnen lopen. :p
 
Je kan ook de zachte Bilt Hamber klei gebruiken: deze is voor goed onderhouden auto's als de onze (regelmatig schoonmaken, voeden, waxen) bedoeld.
 
Maar is hij toch niet te hard dat hij dus die krasje/marring maakt?

@ nick
Ik heb goed gedrukt op de klei hoor :) werd steeds platter maar ging er niet doorheen