• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met kleien

Okee. kleien werkt echt super. Ik heb auto gewassen en gedroogd. Daarna klei in drieen gedeeld en begonnen. Natuurlijk ook een stuk laten vallen :p. Daarna het kleine flesje cleaner waxvan mother's erover heen met even coat applicator en daarna nog een keer met wax/polish van nano tech. Ruiten nog met nano dinges RainX van de Lidl en klaar was ik. Resultaat is verbluffend. Met de klei haal je echt veel viezigheid eraf. Je voelt de klei ook happen waarna het gladder wordt!.
 
In hoeverre tast kleine je waxlaag aan? Mijn auto zit nog in een laagje 476s en wil vandaag of morgen even kleien. Gaat mijn waxlaag hier van naar de knoppen?
 
Waarom wil je gaan kleien terwijl je auto in de wax staat? De enige reden kan zijn dat je wax op een niet schone ondergrond hebt aangebracht? Ennieweej, kleien verwijderd je waxlaag. Na het kleien dus even opnieuw waxen! Als de klei marring achterlaat moet je trouwens voor de wax eerst de klei nog nabehandelen met een paintcleaner. ;)
 
Inderdaad waxlaag aangebracht zonder kleien. Auto is sinds dat ie uit de fabriek rolde nog nooit gekleid. Aanstaande zaterdag dan maar even het gehele stappenplannetje doorlopen!
 
Even (een zoveelste blonde) vraag van mij: :schaam

Als ik klaar ben met kleien, moet ik dan dan de auto nog droogwrijven of zelfs afspoelen en droogwrijven voordat ik met de SSR1 aan de slag ga?
 
Als het goed is, heb je de lubricant,die je gebruikt met kleien (bijv last touch of spray& wipe), afgenomen met een microvezel doek en is de lak droog. Daarmee is deze stap klaar. Je kan direct doorgaan met de SSR1.
 
Zekers...

P1000320.JPG
 
SSR1 is inderdaad een paintcleaner. Op bovenstaande foto zie je een zwart metallic lak met marring. Het stuk dat er doffer uit ziet ( in het midden van de foto dus ) is marring veroorzaakt door clay. ;)
 
Begint wel een mega dure hobbie te worre.

450 euri in 2 weken tijd 8-()) 8-())

mr ja ben nu wel kompleet denk ik
1 101151 All Purpose Cleaner Plus (APC) - 3780ml € 22,50 € 22,50
1 100951 3434 afplaktape - 25mm breed € 3,99 € 3,99
1 101129 DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt € 134,99 € 134,99
2 100739 SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98 € 17,96
2 100740 SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad € 8,98 € 17,96
1 101251 Auto-Clay Soft - 200g € 16,99 € 16,99
2 100741 SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98 € 17,96
1 101342 De Dikkie Dick Towel - 6 pak
 
of je gaaat een ander merk proberen,of de rotary,of je neemt de grootverpakkingen of je spot makkelijke dingen.
of je bent een vezamelaar he dennis.
maar nu weer on-topic!
 
Iemand nog een duidelijke uitleg wat het verschil is tussen een dap500 en een rotary?

Ik vind het een beetje onzin om nu 135 euro uit te geven aan iets wat ik in feite heb liggen, maar dan professioneel. Wat maakt een rotary nou meer gevaarlijk dan een dap500?
 
even de zoekfunctie gebruiken,kort en bondig de DAP is "hufterproof"een rotary daarintegen vereist wel wat kunde,voor je het weet verbrand de lak en heb je zo onherstelbare schade aan je lak toegebracht.
ik wil me hier in de toekomst mee bezig gaan houden,maar ga eerst oefenen op een schade-onderdeel van de sloop. met het werkenmet een rotary is een lakdikte meter wel een vereiste!