• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex - Ultra Glass ..VS.. RainX / Rain Kleer

@Aze
glas polish of andere stevige polish krijgt de coating er wel af. Het is niet alleen het middel dat de kapperende ruitenwissers veroorzaakt.
Mijn vader had het zelfde. Net nieuwe ruitenwisser origineel Nissan erop gedaan. Klapperen als een gek!
Op mijn advies nieuwe bosch ruitenwissers gekocht, en het probleem was helemaal over.
 
Dat heb ik ook wel eens zo ervaren ja, dat het uitbuffen de ene keer zwaarder was dan de andere keer.

In meerdere stappen polijsten is volgens mij niet nodig, omdat de glass polishing van nanolex al voldoende is. Dat scheelt weer een stap ;)
 
@Aze
glas polish of andere stevige polish krijgt de coating er wel af. Het is niet alleen het middel dat de kapperende ruitenwissers veroorzaakt.
Mijn vader had het zelfde. Net nieuwe ruitenwisser origineel Nissan erop gedaan. Klapperen als een gek!
Op mijn advies nieuwe bosch ruitenwissers gekocht, en het probleem was helemaal over.

Thanks! Mijn auto is 2 maand oud, dus het is nog wat vroeg voor nieuwe wissers. Voorlopig dan maar ff polijsten en niks er op zetten tot het tijd is voor nieuwe wissers :)
 
Het klapperen kan ook autospeciefiek zijn icm de bolling van de ruit o.a.
Bij mij geen klapperen, geen witte waas bij wissen (wanneer het dan echt moet) en easy on/easy off.
Rain-X ook gebruikt in het verleden maar vond ik minder sterk en wel een waas.

Producten lijken qua verwerking wel veel op elkaar.
 
Als je wissers klapperen wil het ook weleens helpen om het product direct op de wissers aan te brengen, zodat de contactvlakken dezelfde behandeling hebben gehad.
 
Dit ga je niet weg krijgen ben ik bang. Wellicht heb je slechte wisserbladen en zou je kunnen proberen om deze te vervangen. Bij mij Mercedes heeft dit toen niet geholpen en kan ik door de bepaalde bolling/hoek van de voorruit geen enkele coating op mijn voorruit gebruiken zonder stuiterende wissers. Het enigste wat ik daarop doe is de

INVISIBLE GLASS - PREMIUM WINDSHIELD CLEANER WITH RAIN REPELLENT - 643ML

Deze geeft een afstotende laag (niet zo goed als een coating natuurlijk) maar zonder problemen te geven aan de wisserbladen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Zo hey! Ineens veel reacties de volgende dag. :)

Is er iemand die zowel een glass sealant als de goedkopere middels heeft gebruikt en zijn/haar ervaringen kan delen

Ik ben dus niet op zoek naar een spulletje voor op de ramen, maar naar mensen die zowel een coating/sealant als de goedkopere middeltjes gebruikt hebben. ;)

( RainX en RainKleer gebruik ik al niet meer sinds ik Bathe+ heb. Werkt zelfs beter, haha! )

@Zluytr - F*ck it! Ik ga gewoon de Ultra Glass aanbrengen en zie het verder wel. Mocht het fout gaan of niet bevallen, dan polijst ik het er wel weer af. :)De Nanolex-set staat hier toch stof te happen.
 
Ik ben dus niet op zoek naar een spulletje voor op de ramen, maar naar mensen die zowel een coating/sealant als de goedkopere middeltjes gebruikt hebben. ;)

Had je niet zien aankomen dat mensen met ervaringen met een van de 2 zouden reageren met hun bevindingen dan?
Ik snap je wel hoor maar dit is toch een forum en daar wisselen mensen graag hun ervaringen uit. Technisch gezien zouden er dus 1 of 2 replies blijven staan op jou exacte vraag, ben je daar verder mee gekomen ;)

OT: Als je de Nanolex hebt staan, lekker gebruiken, weet je hoe het is en kunnen we jou vergelijking gebruiken voor de volgende vergelijking: TW, Rain-x, Bath+ en Nanolex :blush:
 
  • Leuk
Reactions: M3fan en Quantoxx
Werkt dit zo goed? Toevallig ook gehoord dit weekend en daarmee zou je geen klapperende ruiten hebben.
Ik vraag mij alleen af wat de standtijd daarvan is en hoe goed het werkt.

Als je klapperende ruiten hebt gaat de Bathe+ ook niet werken ben ik bang:p.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Als je bang bent voor dauw, gewoon een droge droogdoek er vannacht overheen leggen. Dan kom er in ieder geval geen vocht bij. Zo doe ik het meestal. Of ik doe er een oud hoeslaken een nachtje overheen
 
Ik foamde Bathe+ en nam dus ook de ruiten gewoon mee. Dit werkt zeer goed, maar zodra de bathe+ na enige tijd minder word op de voorruit, beginnen mijn ruitenwissers ook te stuiteren. :)
 
@ArnoldG

15023038743201621274432.jpg
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie